Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Kładka pieszo-rowerowa łączy już oba brzegi Wisły

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
17-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Kładka pieszo-rowerowa, która powstaje na wysokości Karowej i Okrzei, konstrukcyjnie łączy już oba brzegi Wisły. Przeprawa ma zostać oddana wiosną 2024 r.

Umowa na budowę kładki została podpisana w listopadzie 2021 r., a pierwsze prace ruszyły na początku 2022 r. Teraz został zamontowany ostatni element konstrukcji. – Most połączył dwa brzegi Wisły. To pokazuje, że takie inwestycje mogą być realizowane szybko. Most przyczyni się do tego, by zupełnie odmienić centrum Warszawy, połączyć bulwary z Pragą. Ulica Okrzei będzie wyglądała zupełnie inaczej. Mam nadzieję, że most będzie symbolem Warszawy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – To most, który od początku miał łączyć. Naszą ambicją jest to, by Warszawa była taka sama dla wszystkich warszawiaków – mówi Ewa Malinowska-Grupińska, przewodnicząca Rady Miasta.

Do oddania kładki trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy. Jak podaje Ratusz, zaawansowanie robot wynosi ok. 80%. Teraz będą trwały prace wykończeniowe. Do wykonania pozostają jeszcze m.in. układanie nawierzchni, montaż barier, ławek czy oświetlenia.  – Mam nadzieję, że most będzie gotowy jak najszybciej – w marcu / kwietniu – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.. Po stronie śródmieścia powstać mają pasy przez Wisłostradę.

Długość kładki, powstającej na wysokości Karowej i Okrzei, to 452 m. Ma ona zmienną szerokość od 6,9 m do 16,3 m. W dwóch miejscach konstrukcja załamuje się, by stworzyć przestrzeń na wymijanie się pieszych i rowerzystów, jak i kontemplowanie widoków. W tych miejscach ustawione zostaną ławki. Zgodnie z przyjętymi założeniami trasa rowerowa nie będzie oddzielona od pieszej.

Konstrukcja mostu wsparta jest na siedmiu żelbetowych podporach. Sama kładka została wykonana natomiast ze pomalowanej stali imitującej korten. Przed ostatnim filarem na lewym brzegu przeprawa dzieli się na dwie rampy, przerzucone nad bulwarami.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

Przestrzeń

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

inf. pras. UM Szczecin 17 października 2023

Kazimierz Dolny ma wzbogacić się o kładkę przez Wisłę

Przestrzeń

Kazimierz Dolny ma wzbogacić się o kładkę przez Wisłę

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2022

Ciechanów: Powstanie kładka pieszo-rowerowa nad  torami

Przestrzeń

Ciechanów: Powstanie kładka pieszo-rowerowa nad torami

Redakcja/inf. pras. 26 września 2022

Zobacz również:

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

Przestrzeń

Szczecin: Kładka nad ulicą Struga

inf. pras. UM Szczecin 17 października 2023

Kazimierz Dolny ma wzbogacić się o kładkę przez Wisłę

Przestrzeń

Kazimierz Dolny ma wzbogacić się o kładkę przez Wisłę

Przemysław Farsewicz 31 grudnia 2022

Ciechanów: Powstanie kładka pieszo-rowerowa nad  torami

Przestrzeń

Ciechanów: Powstanie kładka pieszo-rowerowa nad torami

Redakcja/inf. pras. 26 września 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5