Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawa: Kiedy poprawią światła dla tramwajów na Myśliborskiej?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-03-18 17:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Kiedy poprawią światła dla tramwajów na Myśliborskiej?
fot. WU
Tramwaje jadące przez Most Północny opóźniają się przez światła na Myśliborskiej. Tracą tam nawet 1,5 minuty. O tym, że będzie źle, wiadomo od dawna. Choć trasa tramwajowa działa od stycznia br., ustalenia w sprawie świateł ciągną się już od. 2011 r.

Czas przejazdu 3,5-kilometrowej trasy, na której znajdują się cztery przystanki, wynosi siedem minut. Niestety tramwaje notorycznie opóźniają się przez światła na Myśliborskiej, choć ruch jest tam niewielki. Dwójka traci tam nawet półtorej minuty. - Sygnalizacja świetlna działa w chwili obecnej w oparciu o projekt przygotowany przez głównego inwestora trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie, a więc Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych - zastrzega Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. ZMID w sprawie świateł odsyła z kolei do Inżyniera Ruchu.

Jak dowiedzieliśmy się o Inżyniera Ruchu, projekty sygnalizacji wykonywane na zlecenie ZMID-u były uzgadniane z projektantem od lipca 2009 r. do stycznia 2011 r. - Ze względu na termin rozpoczęcia prac projektowych, początkowe wymagania dotyczące wykonania projektu nie uwzględniały priorytetów dla tramwajów w sygnalizacji. Późniejsze próby ich wyegzekwowania zakończyły się jedynie połowicznym rozwiązaniem. Projektant opracował dwa algorytmy sterowania tym skrzyżowaniem, z których praktycznie żaden nie gwarantował realizacji priorytetów dla tramwajów - wyjaśnia inżynier ruchu Janusz Galas.

Inżynier Ruchu w czerwcu 2011 r. zwrócił się do Tramwajów Warszawskich, które prowadziły prace projektowe nad pozostałymi skrzyżowaniami trasy na Tarchomin, o przygotowanie projektu sygnalizacji uwzględniającego priorytet także dla skrzyżowania z Myśliborską. TW złożyły nowy projekt w grudniu 2011 r., ale ze względu na opinie Zarządu Transportu Miejskiego, ZMID-u oraz szereg uwag Inżyniera Ruchu, w lutym 2012 r. został on odesłany do poprawek i uzupełnienia. - Do lutego 2013 r. nie wpłynęła uzupełniona i poprawiona wersja tego projektu. W dalszym ciągu oczekuje się na przedstawienie rozwiązania uwzględniającego nadanie tramwajom odpowiednich priorytetów - informuje Galas.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Jest priorytet na Kole

Komunikacja

Warszawa: Jest priorytet na Kole

Witold Urbanowicz 05 lipca 2013

Warszawa: Będzie priorytet dla tramwaju na Tarchomin

Komunikacja

Warszawa: Będzie priorytet dla tramwaju na Tarchomin

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5