Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Jeszcze w tym kwartale przetarg na nowe tramwaje

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Jeszcze w tym kwartale przetarg na nowe tramwaje
fot. R. Motyl / UM Warszawa
Po zakończonym dialogu z branżą Tramwaje Warszawskie szykują się do ogłoszenia przetargu ramowego na zakup do 160 tramwajów. Zamówienie podstawowe ma obejmować 20 wozów. – Wynika to z ograniczonych środków w ramach KPO. Jest bardzo mało czasu, by z nich skorzystać, co oznacza, że w zasadzie musimy kupić tramwaje „z półki” – mówi Konrad Niklewicz, członek zarządu Tramwajów Warszawskich.

Pod koniec zeszłego roku Tramwaje Warszawskie prowadziły wstępne konsultacje rynkowe poprzedzające przetarg ramowy na zakup do 160 tramwajów. – Cieszyły się dużym zainteresowaniem. Zgłosiło się kilka firm polskich i zagranicznych, m.in. Pesa, Stadler, Modertrans, Alstom, Skoda, Hyundai, CAF. Teraz przygotowujemy finalną specyfikację zamówienia, by w tym kwartale ogłosić przetarg na zakup do 160 tramwajów. Kupimy tramwaje o długości 31-33 m – zarówno w wersji w jednokieurnkowej, jak i dwukierunkowej – zapowiada Paweł Rzeszódko, dyrektor biura strategicznych inwestycji taborowych Tramwajów Warszawskich.

W zakresie podstawowym ma być 20 pojazdów jednokierunkowych. – Jest to związane z tym, że finansowanie z KPO na tramwaje jest ograniczone. Inne miasta też przygotowują postepowania, więc musimy określić racjonalną liczbę wozów. Gdyby w przyszłości się okazało, że są dodatkowe środki – europejskie, krajowe czy miejskie – to wówczas, mając już podpisany kontrakt, będziemy mogli dokupować kolejne sztuki – wyjaśnia Konrad Niklewicz, członek zarządu Tramwajów Warszawskich. Wykorzystanie całego zamówienia znacząco jednak poprawiłoby sytuację taborową. – Właściwie rozwiązalibyśmy problem wysokiej podłogi – przyznaje Niklewicz.

Tym razem nie będą to w 100% tramwaje szyte na miarę. – Jesteśmy w dialogu z ZTM i rozmawiamy o tym, jakie ewentualne zmiany moglibyśmy wprowadzić. Mamy bardzo mało czasu, by skorzystać ze środków KPO. To oznacza, że może w zasadzie kupić wyłącznie tabor „z półki”. Nie możemy zamówić tramwaju pod nasze potrzeby od A do Z – stworzenie koncepcji tramwaju od zera to ok. 30 miesięcy, musimy więc bazować na ofercie rynkowej. Ta nie zawsze odpowiada naszym dotychczasowym wymaganiom, dlatego też zastanawiamy się z czego moglibyśmy zrezygnować – mówi Konrad Niklewicz.

Od dawna dużo skarg pojawia się na małą liczbę siedzeń w warszawskich tramwajach. Na razie nie ma w tej sprawie rozstrzygającego postanowienia. – To w dużej mierze decyzja organizatora transportu. To on musi zaplanować tabor, by w najlepszym stopniu spełniał zapotrzebowanie na usługę transportową. To zawsze kompromis – większa liczba siedzeń, to mniejsza pojemność. Finał tej rozmowy jest przed nami – zaznacza Konrad Niklewicz.

Wiadomo na pewno, że Warszawa – w przeciwieństwie do kilku innych miast – nie będzie kupowała tramwajów dłuższych, np. 45-metrowych. – Nasza infrastruktura przystankowa nie jest przystosowana do obsługi tramwajów dłuższych niż 33 m. Będziemy się trzymać tego wymiaru – jest on optymalny dla potrzeb miasta – ucina temat Niklewicz.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Komunikacja

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Jakub Rösler 17 stycznia 2024

Powiat lipnowski kupuje kolejne autobusy dla PZTP Lipno

Komunikacja

Zakończyła się przebudowa zabytkowego dworca w Szymankowie [zdjęcia]

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie z nowym podejściem do al. Jana Pawła II

Przestrzeń

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

Przestrzeń

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

inf. pras. UM Warszawa 16 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Komunikacja

Częstochowa chce ratować GAZEL-ę. Inaczej niż do tej pory

Jakub Rösler 17 stycznia 2024

Powiat lipnowski kupuje kolejne autobusy dla PZTP Lipno

Komunikacja

Zakończyła się przebudowa zabytkowego dworca w Szymankowie [zdjęcia]

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaje Warszawskie z nowym podejściem do al. Jana Pawła II

Przestrzeń

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

Przestrzeń

Warszawa. Weekendowe prace na torach i drogach

inf. pras. UM Warszawa 16 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5