Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Jedna oferta na naprawę główną Swingów i Jazzów – za 0,6 mld zł

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
16-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Jedna oferta na naprawę główną Swingów i Jazzów – za 0,6 mld zł
fot. MJ
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez Tramwaje Warszawskie, jest wykonanie usługi naprawy głównej tramwajów typu: 120Na, 120Na Duo, 128N i 134N – czyli Swingów, Swingów dwukierunkowych, Jazzów długich i krótkich. Naprawy główne, wymagane przepisami, są wykonywane po przejechaniu przez pojazd określonej liczby kilometrów.

Zamówienie podstawowe obejmuje naprawę główną nadwozia w 130 tramwajach typu 120Na. Przewidziano też aż cztery opcje. Pierwsza obejmuje naprawę główną wózków w maksymalnie 49 tramwajach 120Na i sześciu 120Na Duo. Przedmiotem drugiej opcji jest naprawa główna wózków w maksymalnie 42 tramwajach typu 128N. Trzecia opcja zakłada naprawę główną wózków w maksymalnie 20 tramwajach typu 134N. Przedmiotem ostatniej opcji jest naprawa główna maksymalnie 48 tramwajów typu 120Na i sześciu tramwajów 120Na Duo.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Co nie zaskakuje, wystartowała jedynie Pesa, która wyceniła całość zlecenia na kwotę 629,8 mln zł brutto, w tym 290,9 mln zł brutto na zlecenie podstawowe. Budżet Tramwajów Warszawskich – obejmujący wyłącznie zamówienie podstawowe – został określony na kwotę 290,9 mln zł. Oferta Pesy mieści się więc idealnie w założeniach.

Co obejmuje naprawa główna nadwozia Swingów? Specyfikacja wymienia odbieraki prądu (demontaż, czyszczenie, weryfikacja, malowanie), asynchroniczny napęd trakcyjny, drzwi, rampę wjazdową, przejścia międzyczłonowe, system ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, szyby, wycieraczki, lusterka, oświetlenie, sprzęg, zgarniacze, układ smarowania obrzeży kół, system piaskowania, baterie akumulatorów, system ogrzewania, wyposażenie wewnętrzne (fotele, płyty podłogowe, miejsce dla osoby na wózku, listwy, siedzenia, poręcze), wyposażenie kabiny, (drzwi kabiny, fotel, podest, pulpit sterowniczy, nastawnik jazdy, podłokietnik) instalacje elektryczną, pudło i konstrukcję, zabudowę zewnętrzną

Naprawa główna wózków obejmuje układ hamulcowy, elektromagnetyczny hamulec szynowy, zestaw kołowy, silnik trakcyjny, układ zawieszenia wózka, ramę, układ smarowania obrzeży kół i system smarowania, system piaskowania.

Na realizację zamówienia podstawowego wraz z opcją przeznaczono 80 miesięcy. Przyjęcie pierwszego pojazdu do naprawy głównej nastąpi w ciągu 180 dni. Na naprawę główną jednego tramwaju typu 120Na i 120Na Duo przeznaczono maksymalnie 40 dni, a naprawę główną wózków poszczególnych typów tramwajów – 25-30 dni. Jednakże same tramwaje będą wyłączone z ruchu dłużej – w tym czasie przewidziano także „udostępnienie podmiotowi trzeciemu usuwającemu wady” (w przypadku Swingów dolicza się 28 dni kalendarzowych, a Jazzów – 42 dni kalendarzowe). Chodzi o systemy informatyczne, w tym niesprawną informację pasażerską. Oświadczenie o chęci skorzystania z prawa opcji Tramwaje Warszawskie mogą złożyć w terminie do 31 grudnia 2027 r.

– Tramwajów wyprodukowanych przez bydgoską Pesę, które będą wymagać naprawy głównej mamy łącznie 266. Chodzi o naprawy główne wózków i nadwozia. Zamówienie usługi u zewnętrznego wykonawcy wynika również z dużego obłożenia pracą naszego Zakładu Naprawy Tramwajów T3, który prowadzi naprawy główne starszych wagonów. W przyszłości będzie mógł też zajmować się kolejnymi naprawami głównymi tramwajów niskopodłogowych. Zamówienie wynika także z tego, że duże zakupy nowych wagonów, czyli Swingów i Jazzów, zrobiliśmy w ciągu zaledwie 5 lat i te ponad ćwierć tysiąca tramwajów jest zbliżone do siebie rocznikowo. Podobne naprawy główne Swingów, co też wynikało z rocznika produkcji wykonywali tramwajarze z Gdańska – wyjaśniał nam w momencie ogłoszenia przetargu Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy spółki.


Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Modlińskiej. Wybrany korytarz trasy [schematy]

Witold Urbanowicz 11 września 2023

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Udało się już przełączyć ciepłociąg

Przestrzeń

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5