Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Jak Wola przetrwa remont linii średnicowej?

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-02-22 12:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Jak Wola przetrwa remont linii średnicowej?
fot. Michał Szymajda
Wraz ze zbliżającą się modernizacją linii średnicowej, mnożą się pytania i rośnie niepokój pracowników oraz mieszkańców bliskiej Woli. Jak będzie funkcjonował transport w tym krytycznym dla dzielnicy okresie? Czy planowany jest jednoczesny remont wiaduktu nad ul. Towarową? Czy powstaną nowe przystanki kolejowe i połączenia drogowe?

PKP PLK S.A. przekazuje coraz więcej oficjalnych wiadomości dotyczących remontu linii średnicowej. Podczas ubiegłotygodniowej konferencji nt. Krajowego Programu Kolejowego prezes spółki Ireneusz Merchel poinformował, że warta 1 mld zł modernizacja linii łączącej wschód z zachodem Warszawy odbędzie się do 2025 r. Przypomnijmy, że efektem zakończonych prac ma być zwiększona częstotliwość kursowania pociągów – z 14 do 24 pociągów na godzinę dla linii przeznaczonej dla ruchu aglomeracyjnego. Dzięki temu kolej będzie mogła przewieźć o 50 proc. więcej pasażerów. Największa przebudowa będzie realizowana na przystanku Warszawa Śródmieście, który zostanie zamieniony na stację – zamiast dwóch torów będą tu cztery, po dwa w każdym kierunku.

Okres remontu linii średnicowej będzie krytyczny dla całej Warszawy, ale może być szczególnie bolesny dla Woli, która rozwija się w tak szybkim tempie, że w najbliższych latach będzie tu pracowało 115 tys. pracowników (dwukrotnie więcej niż obecnie) i przybędzie kilkanaście tys. nowych mieszkańców. Z ankiety inspirowanej przez Wspólną Wolę, opublikowanej w portalu Transport Publiczny wynika, że osoby zawodowo związane z Wolą i żyjące w tej dzielnicy obawiają się przede wszystkim tego, w jaki sposób będzie funkcjonowała komunikacja publiczna. Jeśli modernizacja linii będzie oznaczała jednoczesny remont wiaduktu nad ul. Towarową, to czy zostanie zamknięty ruch dla samochodów i tramwajów, co utrudni poruszanie się w osi północ-południe? Czy przewidziany jest buspas wzdłuż ul. Towarowej lub inne rozwiązanie?

Dzisiaj nie ma także pewności co do tego czy będzie przesunięty przystanek Warszawa Ochota, a także czy powstaną nowe wygodne przystanki. Nieoficjalnie mówiło się, że modernizację linii średnicowej warto skorelować z powstaniem nowych połączeń drogowych, m.in. ul. Grzymały-Sokołowskiego, Miedzianej i Nowokarolkowej. Rosną oczekiwania, aby przebudowa „średnicy” była konsultowana nie tylko w ramach spółek PKP, ale również z miastem, mieszkańcami, pracownikami i ruchami społecznymi. To model z sukcesem sprawdzony m.in. przy modernizacji ul. Marynarskiej na Służewcu. Dzięki Okrągłemu Stołowi, w którym brały udział zaangażowane strony, udało się wspólnie wypracować taką czasową organizację ruchu, która jest możliwie najmniej uciążliwa.

Przypomnijmy, że warszawska Wola znajduje się w epicentrum kolejowych remontów. Jesienią ma zostać oddany, odtwarzany za 81 mln zł, Dworzec Główny. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie przebudowy Warszawy Zachodniej. W tunelu pod torami ma przebiegać nowa trasa tramwajowa z Woli do Wilanowa.

Debata „Jaki transport dla bliskiej Woli – metrem, kolejką czy w korku”?
Już 5 marca o godz. 18.00 w Muzeum Powstania Warszawskiego przy ul. Grzybowskiej 79 w Warszawie odbędzie się dyskusja „Jaki transport dla bliskiej Woli – metrem, kolejką czy w korku”? Podczas spotkania zostaną poruszone m.in. tematy: remontu linii średnicowej, wygodnych przysiadek dla Warszawy Głównej i Ronda Daszyńskiego, zwężenia ul. Towarowej czy polityki parkingowej. Informacji z pierwszej ręki udzielą przedstawiciele PKP PLK S.A., warszawskiego Ratusza, dzielnicy Wola, wśród prelegentów będzie także prezes stowarzyszenia Wola Mieszkańców. Debatę z cyklu City Matters organizują: Placemakers, ZDG TOR, Wspólna Wola, patronat medialny objął Transport Publiczny. Spotkanie jest otwarte, jednak obowiązuje limit miejsc i należy się zarejestrować.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawska „średnicówka” miałaby już 125 lat, gdyby nie…

Przestrzeń

Warszawska „średnicówka” miałaby już 125 lat, gdyby nie…

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2018

Pasażer nasz pan

Komunikacja

Pasażer nasz pan

Włodzimierz Winek 22 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5