Firma Ursus wygrała postępowanie na dostarczenie elektrycznych autobusów do Warszawy – poinformował zarząd. Zamówienie Ursus zrealizuje w konsorcjum ze spółkami AMZ Kutno oraz Ursus Bus.
Zamówienie polega na dostarczeniu 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich elektrycznych do zamawiającego: Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Zadanie zrealizuje firma Ursus w konsorcjum z AMZ Kutno oraz Ursus Bus. Pojazdy będą miały 12 metrów. Poza tradycyjnym zasilaniem z gniazdka typu plug-in zostaną wyposażone w pantografy, które pozwolą na uzupełnienie energii z ładowarki napowietrznej na pętlach. Takich urządzeń będzie na terenie Warszawy docelowo 19, natomiast być może jeszcze w tym roku pierwsze pojawi się przy ulicy Spartańskiej na krańcu linii 222.
W ciągu czterech najbliższych lat Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają zrealizować duży program elektrobusowy (dzięki wsparciu funduszy unijnych). W 2020 roku w taborze spółki powinno być co najmniej 126 pojazdów elektrycznych, w tym ponad sto przegubowych. Mają one obsługiwać przede wszystkim linie przechodzące przez Trakt Królewski, aby wyeliminować na reprezentacyjnej trasie spaliny, a także zmniejszyć uciążliwy hałas. Realizacja programu wymaga inwestycji w przebudowę infrastruktury zajezdniowej. Do obsługi tego pojazdów zostaną przystosowane oddziały „Woronicza” oraz „Redutowa”.
Wartość oferty to 24,98 mln zł brutto. Dostawy będą realizowane w terminie 245 dni od dnia udzielenia zamówienia. Jak dodała spółka, o podpisaniu umowy Ursus poinformuje w odrębnym komunikacie. O kontrakt ubiegało się również konsorcjum, którego liderem była bydgoska 2G Bus & Coach (23,6 mln zł) oraz Solaris Bus & Coach (26,4 mln zł).
Przypomnijmy, że decyzję o wyborze Ursusa
podjął dzień wcześniej Miejski Zakład Komunikacyjny w Toruniu. Do tego miasta trafi co najmniej 5 nowych, niskopodłogowych autobusów spalinowych – 3 sztuki o standardowej długości od 11 do 13 m oraz 2 sztuki kategorii krótkich pojazdów midi. MZK zastrzegły sobie jednak, że zamówienie może zostać powiększone o pięć kolejnych pojazdów w standardowym rozmiarze.