Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Jak będzie wyglądać tramwaj na Kasprzaka?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-05-19 12:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-07 02:00
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Jak będzie wyglądać tramwaj na Kasprzaka?
mat. Tramwaje WarszawskiePrzystanek Reduta Wolska w wariancie inwestorskim
Tramwaje Warszawskie prowadzą konsultacje społeczne ws. budowy i odbudowy trasy tramwajowej w zachodniej części ulicy Kasprzaka. Mieszkańcy mogą oceniać trzy warianty przebiegu, a pomóc mają im w tym wizualizacje.

Jak informowaliśmy kilka dni temu, Tramwaje Warszawskie starają się o decyzję środowiskową dla odbudowy i budowy trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej. W ramach przygotowywanego raportu środowiskowego niezbędne są konsultacje społeczne. Spółka przedstawiła trzy warianty różniące się przebiegiem (połączenie z Wolską bezpośrednio ulicą Kasprzaka albo przez al. Prymasa Tysiąclecia) oraz rozwiązaniami w rejonie skrzyżowania Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej.

Linię tramwajową na zachód od Skierniewickiej zawieszono w 1990 r. Tramwaje Warszawskie proponują teraz nieco zmodyfikowany przebieg. W wariancie inwestorskim trasa prowadzi przez całą ulicą Kasprzaka do Wolskiej. Przed ul. Redutową torowisko będzie się zagłębiać, wykorzystując istniejący tunel dla samochodów w kierunku Jelonek. Wspólny przystanek dla tramwajów z Wolskiej i Kasprzaka znajdzie się na poziomie -1. Pozostałe nowe przystanki zaplanowano między Płocką a Skierniewicką, między Bema i al. Prymasa Tysiąclecia oraz przy skrzyżowaniu z Ordona.

W wariancie racjonalnym alternatywnym przebieg jest taki sam, jak w wariancie inwestorskim. Różnicą są jednak rozwiązania komunikacyjne w rejonie skrzyżowania z Wolską i Redutową. Zakłada się zachowanie tunelu drogowego. Torowisko przechodziłoby pod jezdnią Kasprzaka, następnie w wykopie równoległym do jezdni Kasprzaka w kierunku Jelonek. To wariant droższy, wymagający przebudowy znacznej liczby podziemnych instalacji oraz wiążący się z gorszą dostępnością przystanku Reduta Wolska.

Trzeci, poddany pod konsultacje wariant przewiduje połączenie z Wolską – tak jak dawniej – w osi al. Prymasa Tysiąclecia. To wariant najtańszy i najkorzystniejszy dla środowiska, ale nie daje on oczekiwanych efektów ruchowych. Konsultacje trwają do 7 czerwca br. Szczegóły o ich przebiegu na stronie www.tramwajnakasprzaka.pl.


Przystanek Szpital Wolski


Przystanek PKP Kasprzaka położony w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema

 
Wizualizacja rejonu Cerkwi prawosławnej, tramwaj zjeżdża na poziom -1 (wariant inwestorski i racjonalny alternatywny)


 
Przystanek Reduta Wolska na poziomie -1 z równoległą jezdnią w wariancie racjonalnym alternatywnym

 
Tramwaj skręcający w al. Prymasa Tysiąclecia w trzecim wariancie (tzw. najkorzystniejszy dla środowiska)
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj na Kasprzaka czeka na metro

Przestrzeń

Tramwaj na Kasprzaka czeka na metro

Witold Urbanowicz 05 lipca 2016

Warszawa: Mieszkańcy wybrali tramwaj na Kasprzaka

Przestrzeń

Warszawa: Mieszkańcy wybrali tramwaj na Kasprzaka

Witold Urbanowicz 30 października 2015

Tramwaje Warszawskie konsultują nową trasę na Kasprzaka

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaj na Kasprzaka czeka na metro

Przestrzeń

Tramwaj na Kasprzaka czeka na metro

Witold Urbanowicz 05 lipca 2016

Warszawa: Mieszkańcy wybrali tramwaj na Kasprzaka

Przestrzeń

Warszawa: Mieszkańcy wybrali tramwaj na Kasprzaka

Witold Urbanowicz 30 października 2015

Tramwaje Warszawskie konsultują nową trasę na Kasprzaka

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5