Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Jak będą wyglądać pierwsze solarisy CNG dla stolicy

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-04-11 10:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Jak będą wyglądać pierwsze solarisy CNG dla stolicy
Fot. Solaris
Przegubowe solarisy napędzane CNG, które na potrzeby warszawskiego kontraktu zamówiła Arriva, będą cichsze niż standardowe autobusy na stołecznych ulicach. Trafią tu przed końcem roku.

Informowaliśmy już, że Arriva, realizująca w Watrszawie ośmioletni kontrakt, zamówiła 54 autobusy Solaris Urbino 18 napędzane gazem CNG. Zgodnie z podpisaną umową, wszystkie pojazdy mają być gotowe jeszcze w tym roku. Będzie to debiut „gazowców” marki Solaris w tym mieście. Mimo, że jeździ tu już blisko 1500 pojazdów marki Solaris, producent – pierwszy raz w historii – dostarczy do stolicy autobusy napędzane gazem.

Przegubowe Urbino 18 CNG zostaną wyposażone w szereg ekologicznych rozwiązań gwarantujących niższą emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Autobusy napędzane będą sprężonym gazem ziemnym, którego magazynowanie będzie możliwe dzięki zamieszczonym na dachu butlom o łącznej pojemności 1700 litrów. Gaz CNG, stanowiący mieszaninę lekkich węglowodorów, będzie przystosowany do użycia w silniku spalinowym. W zamówionych modelach będą to Cumminsy o pojemności 8,9 l i mocy 293 kW, spełniające restrykcyjną normę Euro 6.

Na pokładzie każdego z autobusów znajdować się będzie 39 miejsc siedzących. Solaris wyposaży pojazdy w rozbudowany pakiet systemów elektronicznych, obejmujący m.in. informację głosową, stały monitoring na zewnątrz i w środku pojazdu, system zliczania pasażerów czy łączności alarmowej dla kierowcy. Podróżujący będą mogli zakupić bilety w automatach, w które zaopatrzony będzie każdy z zamówionych egzemplarzy. Napędzane gazem Solarisy odznaczać się będą także niższym poziomem hałasu niż w przypadku wersji spalinowych, co z kolei – w parze z całopojazdową klimatyzacją – znacząco zwiększy komfort podróżowania.

Autobusy napędzane gazem CNG są najbardziej powszechnym napędem alternatywnym w Polsce. Według autorów raportu Polskiego Kongresu Paliw Alternatywnych, zastąpienie części taboru spalinowego autobusami CNG, może doprowadzić do redukcji emisji tlenków azotu nawet o 50 proc., a dwutlenku węgla o 20 proc. Solaris produkuje autobusy z napędem CNG od 2004 roku. Do tej pory z podpoznańskiej fabryki wyjechało już ponad 1100 tego typu pojazdów do takich krajów, jak Norwegia, Szwecja, Słowenia, Czechy czy Francja.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5