Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa. III linia metra w planie na lata 2021-30

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa. III linia metra w planie na lata 2021-30
fot. UM Warszawa
Do Zarządu Województwa Mazowieckiego trafiła lista projektów z zakresu transportowego jakie w latach 2021-2030 chce przeprowadzić Urząd Miasta Warszawa. W nowym planie znajduje się m. in. dokończenie II linii metra oraz budowa III nitki.

Projekty zostały złożone w ramach planu wykonawczego do „Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2030” i, jak informuje UM Warszawa, jest to etap tworzenia planu wykonawczego dla Warszawy przyszłości.

Po pierwsze metro

Dwie największe inwestycje, jakie znalazły się na liście złożonej do Zarządu Województwa Mazowieckiego, są związane z warszawskim metrem. Przewidywana jest rozbudowa II linii pomiędzy stacjami „Powstańców Śląskich i STP Mory. W nowym planie znajduje się także budowa III nitki na odcinku Stadion Narodowy – Gocław. Oba te projekty zakładają także zakup taboru.

Dalej, drogi i tabor

Miasto myśli także o dużych inwestycjach drogowych. Wybudowana ma zostać ul. Wał Miedzeszyński od węzła z Południową Obwodnicą Warszawy do południowej granicy miasta. W latach 2021-2030 zrealizowana zostanie także Trasa Mostu Północnego. Ten projekt będzie podzielony na kilka części. Zadanie pierwsze, przewiduje budowę drogi od węzła przesiadkowego „Młociny” do węzła z Trasą NS, zadanie drugie, od węzła z ul. Modlińską do węzła z ul. Płochocińską, a zadanie trzecie, od węzła z ul. Płochocińską od węzła z Trasą Olszynki Grochowskiej. Dwie ostatnie etapy przewidują również przebudowę torowisk tramwajowych oraz zakup taboru.

Władze planują także wziąć się za budowę Obwodnicy Śródmieścia. Tam mają ruszyć prace związane z drugim etapem, czyli odcinkiem od ul. Radzymińskiej do węzła Żaba. Na listę złożoną do władz wojewódzkich trafił też zakup taboru tramwajowego dla wszystkich linii, a także zakup autobusów niskoemisyjnych.

To dopiero początek

Na obecnym etapie inwestycje nie zostały jeszcze wycenione. Nie mają też wpływu na projekty w perspektywie finansowej 2014-2020. Złożenie tej listy do Zarządu Województwa Mazowieckiego to podstawa do kolejnych działań. Teraz sporządzone będą musiały zostać odpowiednie plany inwestycyjne i wykonawcze dla konkretnych projektów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

Prawo & Finanse

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

inf. pras. 25 czerwca 2023

Tramwaje we Wrocławiu, GZM i Krakowie z dofinansowaniem unijnym

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

Prawo & Finanse

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

inf. pras. 25 czerwca 2023

Tramwaje we Wrocławiu, GZM i Krakowie z dofinansowaniem unijnym

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5