Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-11-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują
fot. TW
Podróżni dalej skarżą się na gwałtowne i nieprzyjemne zatrzymania Hyundaiów w ostatniej fazie hamowania, np. na przystanku. Tramwaje Warszawskie informują, że w tramwajach została wgrana już nowa wersja oprogramowania, które ma sprawić, że hamowanie będzie mniej odczuwalne dla pasażerów, doszkalani będą też motorniczowie.

O problemie, który wpływa na znacznie obniżenie komfortu jazdy, pisaliśmy już w marcu. – W lutym producent tramwaju zakończył instalację zoptymalizowanej wersji oprogramowania we wszystkich nowych tramwajach. Celem zmiany jest ograniczenie efektu szarpnięcia w początkowej i końcowej fazie hamowania, tak aby hamowanie na śliskim torze było mniej odczuwalne dla pasażerów. Doszkalamy też naszych motorniczych w zakresie techniki jazdy i hamowania nowymi tramwajami – mówił wtedy Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Pomimo tych zapewnień problem jednak dalej występuje. Teraz Tramwaje Warszawskie przekonują, że to dlatego, gdyż wspomnianych prac wcale nie zakończono – do pojazdów wgrywana jest kolejna wersja oprogramowania. – Aktualizacja oprogramowania pojazdów jest w toku. Jak dotąd, prace wykonaliśmy na około połowie tramwajów dostarczonych przez HRC. Proces aktualizacji jest czasochłonny, głównie ze względu na konieczność wyłączania każdego pojazdu z eksploatacji, by umożliwić wprowadzenie zmian w oprogramowaniu. Następnie wymaga to przeprowadzenia pełnej kontroli technicznej tramwaju, w tym także testów ruchowych. Procedury kontrolne mają na celu zagwarantować najwyższy poziom bezpieczeństwa dla naszych pasażerów. To kluczowy element procesu, który jest rygorystyczny, ale niezbędny, by zapewnić, że tramwaje są w pełni sprawne i bezpieczne w użytkowaniu – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Jak dodaje, teraz dodatkowo wrażenie może być potęgowane przez warunki pogodowe. – Teraz, w okresie jesienno-zimowym z uwagi na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz opadające liście z drzew dochodzi do powstawania tzw. śliskiego toru na którym droga hamowanie tramwaju może być wydłużona. Ze względów bezpieczeństwa komputer pojazdu włącza w takiej sytuacji dodatkowe systemy zwiększające skuteczność hamowania – mówi Dutkiewicz.

Z tych względów Tramwaje Warszawskie przekonują, że nie da się ogólnie potwierdzić, by dochodziło do gwałtownych zatrzymań pojazdów w sytuacjach tego niewymagających. – Bez konkretnych danych, nie jesteśmy w stanie ocenić czy są to sytuacje tego niewymagające i czy nie wynikają z warunków drogowych, gdy trzeba gwałtownie zahamować. System przeciwpoślizgowy ma za zadanie wspomaganie hamowania w warunkach śliskiego toru, tak aby tramwaj był w stanie zatrzymać się na określonym dystansie – odpowiada rzecznik.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie ponownie ocenią oferty na tory do Dw. Zachodniego

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie ponownie ocenią oferty na tory do Dw. Zachodniego

Witold Urbanowicz 23 listopada 2023

Tramwaje Warszawskie z nowym podejściem do al. Jana Pawła II

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaje pojadą do Wilanowa dopiero w wakacje 2024 r.

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Krótki Hyundai uziemiony od miesiąca. Niebawem wróci

Komunikacja

Warszawa: Krótki Hyundai uziemiony od miesiąca. Niebawem wróci

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2023

Tramwaje Warszawskie wyjaśniają przyczyny pożaru w Hyundaiu

Komunikacja

Hyundaie z połamanymi pantografami nie wróciły jeszcze do ruchu

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Warszawskie ponownie ocenią oferty na tory do Dw. Zachodniego

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie ponownie ocenią oferty na tory do Dw. Zachodniego

Witold Urbanowicz 23 listopada 2023

Tramwaje Warszawskie z nowym podejściem do al. Jana Pawła II

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaje pojadą do Wilanowa dopiero w wakacje 2024 r.

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Krótki Hyundai uziemiony od miesiąca. Niebawem wróci

Komunikacja

Warszawa: Krótki Hyundai uziemiony od miesiąca. Niebawem wróci

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2023

Tramwaje Warszawskie wyjaśniają przyczyny pożaru w Hyundaiu

Komunikacja

Hyundaie z połamanymi pantografami nie wróciły jeszcze do ruchu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5