Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Główna wróci jesienią 2019 r. Jest umowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-03-2018
Ostatnia modyfikacja:
29-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa Główna wróci jesienią 2019 r. Jest umowa
fot. Panek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK podpisały umowę z Trakcją PRKiI na wykonanie projektu i odbudowę stacji Warszawa Główna, która ma zostać oddana jesienią 2019 r. Nowa stacja czołowa przyda się w trakcie modernizacji linii średnicowej, a w przyszłości będzie mogła obsługiwać pociągi z kierunku zachodniego, w tym Łodzi.

PKP PLK wreszcie udało się podpisać umowę z wykonawcą, którego zadaniem będzie wykonanie projektu dla odbudowy stacji Warszawa Główna, a następnie przeprowadzenie prac. Wartość podpisanego dzisiaj z Trakcją PRKiI kontraktu to blisko 81 mln zł netto. – Ta inwestycja jest częścią Krajowego Programu Kolejowego o wartości 67 mld zł, którego celem jest zapewnienie wygodnej i bezpiecznej sieci transportowej. Przywracamy do życia stację Warszawa Główna, co jest elementem przygotowań do remontu linii średnicowej – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Przewidziano dwa dwukrawędziowe perony o długości 300 m, na każdym znajdą się cztery wiaty. Po zachodniej stronie powstanie kładka pieszo-rowerowa w stronę Alej Jerozolimskich. Prace potrwają 18 miesięcy. – Jesienią 2019 r. stacja będzie oddana do eksploatacji – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

PKP PLK twierdzą, że stacja się przyda także po zakończeniu prac na linii średnicowej. – Poprawimy przepustowość linii średnicowej, ale tory nie są z gumy. Trzeba pamiętać, że ruch kolejowy wzrasta. Stacja będzie mogła obsługiwać również pociągi regionalne od strony Łodzi – dodaje Merchel.

Wcześniej – w związku z koncepcją zagospodarowania 10 hektarów terenów pokolejowych – planowano odbudowę stacji w wersji podziemnej. Perony powstaną jednak w poziomie terenu. – W 2020 r. zaczynamy przebudowę linii średnicowej. Musimy być na to przygotowani. Nie było możliwości zsynchronizowania w czasie z pracami planowanymi przez PKP SA, stąd decyzja o odbudowie stacji w takim wariancie. To nie wyklucza jednak podejmowania innych inwestycji w przyszłości – zaznacza Ireneusz Merchel.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Przestrzeń

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Witold Urbanowicz 12 lipca 2022

Kładka na Warszawie Głównej. Wykonawca musi dobudować pasy

Przestrzeń

Warszawa Główna: Kładka wreszcie do końca miesiąca?

Przestrzeń

Warszawa Główna: Trwa nasuwanie kładki [zdjęcia]

Przestrzeń

Zobacz również:

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Przestrzeń

Kładka na stacji Warszawa Główna wreszcie otwarta

Witold Urbanowicz 12 lipca 2022

Kładka na Warszawie Głównej. Wykonawca musi dobudować pasy

Przestrzeń

Warszawa Główna: Kładka wreszcie do końca miesiąca?

Przestrzeń

Warszawa Główna: Trwa nasuwanie kładki [zdjęcia]

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5