Umowa na odbudowę stacji czołowej Warszawa Główna PKP PLK zawarły z firmą Trakcja PRKiI w marcu 2018 r. Pierwotnie stacja miała zostać oddana do eksploatacji jesienią 2019 r., ale termin ten był już kilkukrotnie wydłużany. Jeszcze w lipcu 2020 r. zakładano, że stacja zostanie oddana do ruchu pasażerskiego
do końca roku. Teraz PKP PLK podają już nowy termin – to I kwartał 2021 r.
Jak informują PKP PLK, w tej chwili wykonawca koncentruje roboty na budowie konstrukcji kładki pieszo-rowerowej, która połączy Al. Jerozolimskie, Kolejową i perony. „Zrobione są fundamenty i filary, realizowane są prace przy schodach. Po zakończeniu robót przy betonowych filarach, ułożone zostaną stalowe przęsła” – informuje zarządca infrastruktury. Będzie to spory obiekt: najdłuższe przęsło będzie miało ponad 50 m długości, a masa stalowej konstrukcji to blisko 260 ton. Po skończeniu kładki w rejonie peronów będą układane tory i rozjazdy. Od dłuższego czasu stoją już słupy i bramki dla sieci trakcyjnej.
Na początku czerwca 2020 r. PKP PLK
podpisały dodatkową umowę z Trakcją na budowę nowego wiaduktu kolejowego nad dalekobieżną linią średnicową. Umożliwi on bezkolizyjny przejazd pociągów między Warszawą Główną a linią podmiejską. „Zostały już wykonane ścianki szczelne oraz 24 żelbetowe pale fundamentowe o długości do 16 metrów. Powstaje korpus jednego z dwóch przyczółków, który został wypełniony gotową mieszanką, wylewaną na ułożone zbrojenia. Zbrojenie jednego przyczółku to aż 27 ton stali, a do jego wypełnienia potrzeba 275 m3 betonu” – informują PKP PLK. Budowa obiektu ma zakończyć się w tym roku.
Stacja czołowa będzie wyposażona w dwa wyspowe, 350-metrowe perony. Na każdym z nich przewidziano po cztery wiaty. Przed stacją pojawią się stojaki rowerowe oraz miejsca do krótkiego postoju Kiss & Ride. Dojście przewidziano po stronie wschodniej – od ul. Towarowej oraz zachodniej – ze wspomnianej kładki, łączącej Wolę i Ochotę.