Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-02-17 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
fot. Martyn Janduła / PKP PLK
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]
PKP PLK podtrzymują termin oddania stacji Warszawa Główna w marcu tego roku. Podróżni nie będą jednak mogli wtedy korzystać z budowanej kładki po zachodniej stronie stacji, która docelowo ma połączyć Ochotę, perony i Wolę.

Umowa na odbudowę stacji czołowej Warszawa Główna PKP PLK zawarły z firmą Trakcja PRKiI w marcu 2018 r. Pierwotnie stacja miała zostać oddana do eksploatacji jesienią 2019 r., ale prace toczyły się niemrawo i termin ten był już kilkukrotnie wydłużany. Od listopada zeszłego roku zarządca infrastruktury podaje termin I kwartału 2021 r.

Stacja uwzględniona jest już w rozkładzie jazdy. Warszawa Główna miałaby zostać włączona do ruchu od 14 marca, czyli pierwszej korekty (choć sama korekta zawierała szereg dziwnych rozwiązań, jak autobusy zastępcze w relacji Lotnisko Chopina – Warszawa Główna za pociągi SKM). Czasu zostało już niewiele, stąd pojawiają się pytania o realność ostatnio podawanej daty. – Podtrzymujemy termin połowy marca – mówi Rafał Banaszkiewicz z PKP PLK.

Wiadomo jednak, że nie wszystkie prace zostaną zakończone w tym terminie. – Będzie funkcjonalność odnośnie do prowadzenia ruchu pociągów. Kładki nie będzie – dodaje Banaszkiewicz. Oznacza to, że dojście do peronów będzie na razie jedynie od strony wschodniej – od Towarowej i pl. Zawiszy. W przypadku kładki pieszo-rowerowej po stronie zachodniej stacji, mającej połączyć Ochotę i Wolę, wciąż brakuje przęseł. Stoją jedynie podpory i schody.

Odbudowywana stacja czołowa będzie wyposażona w dwa wyspowe, 350-metrowe perony. Na każdym z nich przewidziano po cztery wiaty. Przed stacją pojawią się stojaki rowerowe oraz miejsca do krótkiego postoju Kiss & Ride. Mają tu kończyć bieg wybrane pociągi z kierunku zachodniego. Korekta rozkładu jazdy zakłada przekierowanie przede wszystkim dalekobieżnych i przyspieszonych pociągów regionalnych przewoźników.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5