Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Główna: Kładka wreszcie do końca miesiąca?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa Główna: Kładka wreszcie do końca miesiąca?
fot. PKP PLK
Już od roku podróżni mogą korzystać z peronów nowej stacji Warszawa Główna, której budowa złapała opóźnienie. Wykonawcy – firmie Trakcja – wciąż jednak nie udało się dotrzymać kolejnych terminów i oddać kładki po zachodniej stronie stacji. Według najnowszych deklaracji przejście miałoby zostać otwarte jeszcze w tym kwartale.

W marcu zeszłego roku włączono do ruchu stację czołową Warszawa Główna. Kończy tu bieg część pociągów z kierunku zachodniego. Kolej podkreśla, że znaczenie stacji będzie wzrastać wraz z rozszerzeniem frontu robót przy przebudowie Warszawskiego Węzła Kolejowego, w tym zwłaszcza linii średnicowej.

Choć same perony zostały oddane ze sporym opóźnieniem, to wykonawcy – firmie Trakcja – do tej pory nie udało się zakończyć wszystkich robót. Na razie na perony można dostać się wyłącznie od strony Towarowej, po wschodniej stronie stacji. Niedostępna jest kładka, łącząca Kolejową, perony i Al. Jerozolimskie, po zachodniej stronie stacji. W marcu zeszłego roku zapowiadano otwarcie przejścia w lipcu. Tego, jak i kolejnych terminów nie dotrzymano.

Jak informują PKP PLK, teraz wykonawca „deklaruje zakończenie prac w I kwartale tego roku”, co oznacza, że kładka powinna zostać udostępniona do końca marca. – Zmianę terminu wykonawca uzasadniał trudnościami w pozyskaniu materiałów koniecznych do budowy i warunkami atmosferycznymi. Gotowa jest konstrukcja obiektu oraz prowadzące do niego schody. Wybudowano szyby windowe, w których montowane są urządzenia. Obecnie wykonywana jest posadzka z żywicy, montowane jest oświetlenie. Powstają dojścia do kładki od strony miasta – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Na razie też nie wiadomo, czy i jakie konsekwencje PKP PLK wyciągną wobec wykonawcy. – Rozliczenie wykonawcy następuje po zakończeniu prac – wskazuje Karol Jakubowski. Firma Trakcja nie odpowiedziała na nasze pytania.

Wbrew pierwotnym zapowiedziom kładka będzie pozbawiona ramp wjazdowych dla rowerzystów. – Na Warszawie Głównej z rozpatrywanych opcji udogodnień na kładce wybrano windy. Dźwigi zapewnią ułatwienia podróżnym bez względu na rodzaj ograniczenia w poruszaniu się. Windy będą dostosowane także do przewozu rowerów – wyjaśnia Jakubowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5