Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Główna bez ławek. Pojawią się „do 12 kwietnia”

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-03-23 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Główna bez ławek. Pojawią się „do 12 kwietnia”
fot. WU
Od 14 marca podróżni mogą znów korzystać ze stacji Warszawa Główna, którą przekierowano część pociągów w związku z przebudową Warszawy Zachodniej. Niestety, wykonawca nie zdołał na stacji, której termin oddania przesunął się aż o półtora roku, zamontować nawet ławek czy koszy. Budowniczowie tłumaczą się zmienionymi przepisami.

Stacja Warszawa Główna jest odbudowywana przez firmę Trakcja w oparciu o umowę zawartą w marcu 2018 r. Pierwotnie prace – realizowane w formule zaprojektuj i wybuduj – miały trwać półtora roku i zakończyć się jesienią 2019 r., ale przedłużyły się aż o półtora roku. Pierwsi podróżni skorzystali z nowych peronów w niedzielę 14 marca 2021 r.

Za sukces można uznać to, że w ogóle udało się otworzyć nowe perony. Niestety, pasażerowie korzystają ze skromnej i nieskończonej jeszcze infrastruktury. Wykonawca na przesunięte otwarcie nie zdołał nawet ustawić ani ławek, ani koszy. Budowniczowie zasłaniają się zmieniającymi się normami i wymaganiami PKP PLK. – W związku z koniecznością dostosowania elementów małej architektury do przepisów IPI- 1, które zmieniły się w stosunku do tych przewidzianych w programie funkcjonalno-użytkowym, ławki i kosze na śmieci mają zostać zamontowane do 12 kwietnia bieżącego roku – informuje Maciej Grajewski, rzecznik prasowy Trakcji.

IPI-1, na którą powołuje się wykonawca, to instrukcja PKP PLK zawierająca wytyczne architektoniczne dla infrastruktury pasażerskiej. Jej najnowsza wersja została przyjęta przez zarząd spółki w lipcu 2020 r. i obowiązuje od 11 sierpnia 2020 r. – czyli na wiele miesięcy przed oddaniem stacji Warszawa Główna. Co warte podkreślenia, instrukcja w nowym brzmieniu nie zawiera zasadniczych czy fundamentalnych zmian co do parametrów ławek czy koszy względem wcześniejszej wersji.

Dłużej pasażerowie poczekają na inne elementy wyposażenia, w tym wyświetlacze czy zatokę krótkiego postoju Kiss&Ride. – Do końca czerwca zamontowany i uruchomiony zostanie system SDiP, natomiast oddanie zatoki Kiss&Ride nastąpi do końca kwietnia 2021 r. Powyższe terminy wynikają ze wstrzymania robót drogowych ze względu na warunki pogodowe na okres prawie półtora miesiąca, co znalazło potwierdzenie w Dzienniku Budowy. Zakończenie wszelkich prac, związanych z zakresem robót zleconych Trakcji SA, przewidziane jest na koniec lipca 2021 r. – informuje Grajewski. Natomiast montaż biletomatów wykonuje inny podmiot na zlecenie Zakładu Linii Kolejowych.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pociągi po 24 latach wróciły na Warszawę Główną

Przestrzeń

Pociągi po 24 latach wróciły na Warszawę Główną

Jakub Madrjas 14 marca 2021

Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]

Przestrzeń

Warszawa Główna: Otwarcie w marcu, ale bez kładki [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 17 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5