Na jednym z peronów Warszawy Gdańskiej podróżni mogą już korzystać z nowych schodów ruchomych (do góry i do dołu), które zastąpiły schody zwykłe. Prace związane ze poprawą dostępu do peronów mają zakończyć się w połowie roku.
Trwa przebudowa stacji Warszawy Gdańskiej. Jej efektem będą dwie kładki – po wschodniej i zachodniej stronie stacji oraz schody ruchome łączące perony z istniejącym tunelem. Od soboty 23 stycznia podróżni mogą korzystać ponownie z peronu nr 4, na którym udostępniono schody ruchome (do góry i do dołu). Zastąpiły one wcześniej istniejące schody stałe. Teraz wykonawca przeniósł się na peron 3, a w dalszej kolejności prace obejmą peron nr 2.
Od strony ul. Andersa została już zamontowana konstrukcja kładki i schody. Obiekt połączy perony z wiaduktem w ciągu ul. Andersa. Wykonawca przystąpił już do budowy szybów windowych, a w dalszej kolejności montowane będzie zadaszenie kładki. Natomiast po zachodniej stronie stacji gotowa jest już konstrukcja kładki między peronami a ulicą Kłopot i Felińskiego.
Umowę z wykonawcą przebudowy stacji – firmą Sarinż – PKP PLK podpisały w październiku 2019 r. Celem inwestycji jest poprawa funkcjonalności stacji, w tym przede wszystkim dostosowanie do zwiększonej liczby podróżnych w czasie również odsuwanej w czasie przebudowy linii średnicowej i przekierowania pociągów z Warszawy Centralnej.
Wizualizacja kładki zachodniej, mat. PKP PLK
Wizualizacja kładki wschodniej, mat. PKP PLK
Wizualizacja kładki wschodniej z dojściem do ul. Andersa, mat. PKP PLK