Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-20 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres
fot. PKP PLK
PKP PLK prowadzą przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska i jej przystosowanie do obsługi zwiększonego ruchu w czasie przebudowy linii średnicowych. Po fiaskach poprzednich przetargów zmieniono zakres prac: nie będzie realizowany dodatkowy tunel, nadal jednak mają powstać dwie nowe kładki. – Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku – zapowiada Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Jak pisaliśmy, PKP PLK po raz trzeci ogłaszają przetarg w formuje projektuj i buduj na dostosowanie Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Pierwszy, ogłoszony w sierpniu zeszłego roku, przetarg zakończył się fiaskiem z powodu braku ofert. W kolejnym wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekraczała zaplanowany kosztorys.

Ogłaszając nowy przetarg, PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac. Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. – Nie będzie budowane nowe przejście podziemne dla pieszych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA.

Prace zakładają dalej budowę dwóch kładek. – Jedna kładka dla pieszych zostanie wybudowana od strony ulicy Kłopot. Ułatwi ona dojście do peronów oraz usprawni komunikację w dzielnicy. Obiekt będzie wyposażony w windy oraz schody, będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz dla podróżnych z ciężkim bagażem. W ramach inwestycji wybudowana zostanie także kładka/łącznik peronów stacji Warszawa Gdańska z wiaduktem w ciągu ulicy Andersa/Mickiewicza. Obiekt także będzie wyposażony w schody oraz windy – mówi Jakubowski.

Zakres prac przewiduje też przebudowę istniejącego przejścia podziemnego. – Na każdy z peronów prowadzić będą po dwa ciągi schodów ruchomych, co umożliwi lepszą komunikację w obrębie stacji i zwiększy jej możliwości – przekonuje przedstawiciel PKP PLK.

– Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na I kwartał 2020 roku – informuje Karol Jakubowski. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych jest planowana od 2022 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Przestrzeń

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Witold Urbanowicz 11 lutego 2019

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej. Jedna, bardzo droga oferta

Przestrzeń

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej. Jedna, bardzo droga oferta

Witold Urbanowicz 27 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5