Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa Gdańska z kładkami, ale bez tunelu. Nowy zakres
fot. PKP PLK
PKP PLK prowadzą przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska i jej przystosowanie do obsługi zwiększonego ruchu w czasie przebudowy linii średnicowych. Po fiaskach poprzednich przetargów zmieniono zakres prac: nie będzie realizowany dodatkowy tunel, nadal jednak mają powstać dwie nowe kładki. – Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku – zapowiada Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Jak pisaliśmy, PKP PLK po raz trzeci ogłaszają przetarg w formuje projektuj i buduj na dostosowanie Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. Pierwszy, ogłoszony w sierpniu zeszłego roku, przetarg zakończył się fiaskiem z powodu braku ofert. W kolejnym wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekraczała zaplanowany kosztorys.

Ogłaszając nowy przetarg, PKP PLK zmieniły i ograniczyły zakres prac. Wcześniej planowane były dwie kładki po zachodniej i wschodniej stronie stacji oraz dodatkowy tunel po zachodniej stronie. – Nie będzie budowane nowe przejście podziemne dla pieszych – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA.

Prace zakładają dalej budowę dwóch kładek. – Jedna kładka dla pieszych zostanie wybudowana od strony ulicy Kłopot. Ułatwi ona dojście do peronów oraz usprawni komunikację w dzielnicy. Obiekt będzie wyposażony w windy oraz schody, będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz dla podróżnych z ciężkim bagażem. W ramach inwestycji wybudowana zostanie także kładka/łącznik peronów stacji Warszawa Gdańska z wiaduktem w ciągu ulicy Andersa/Mickiewicza. Obiekt także będzie wyposażony w schody oraz windy – mówi Jakubowski.

Zakres prac przewiduje też przebudowę istniejącego przejścia podziemnego. – Na każdy z peronów prowadzić będą po dwa ciągi schodów ruchomych, co umożliwi lepszą komunikację w obrębie stacji i zwiększy jej możliwości – przekonuje przedstawiciel PKP PLK.

– Umowę z wykonawcą planujemy podpisać jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na I kwartał 2020 roku – informuje Karol Jakubowski. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych jest planowana od 2022 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5