Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska z dodatkowym peronem. Rusza modernizacja WWK

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-07-17 12:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Gdańska z dodatkowym peronem. Rusza modernizacja WWK
fot. PKP PLK
Rusza modernizacja Warszawskiego Węzła Kolejowego. Wykonawca wszedł już na plac budowy na Dworcu Gdańskim, gdzie powstanie dodatkowy peron. Za kilka lat zostanie tutaj przekierowana większość ruchu z Warszawy Centralnej. To pierwszy projekt kolejowy realizowany w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.

Prace na Warszawie Gdańskiej rozpoczynają spory projekt modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego (WWK). – Przebudowa Warszawy Gdańskiej i dobudowa nowego peronu to pierwszy etap prac przygotowawczych, ale też realnych prac budowlanych, które zakończą się modernizacją linii średnicowej i całkowitą przebudową stacji Warszawa Zachodnia, przebudowami wszystkich obiektów inżynieryjnych leżących na linii średnicowej, linii obwodowej łączącej Warszawę Gdańską z Warszawą Zachodnią, odcinka wylotowego w kierunku Lublina przez Falenicę i Otwock oraz w kierunku Grodziska Mazowieckiego – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP SA.

Prace przy Warszawie Gdańskiej zakończą się w tym roku. Inwestycja, wyceniona na 53 mln zł, obejmuje odcinek od mostu Gdańskiego do wiaduktu w ciągu Popiełuszki. Oprócz dodatkowego peronu, który będzie połączony z istniejącym przejściem podziemnym, przebudowanych zostanie także 8 km torów w północnej części stacji, używanych głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. Projekt obejmuje również przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Prace realizuje Trakcja PRKiI. – Od ponad dwóch tygodni jesteśmy na placu budowy. W tej chwili mamy ponad 60-osobową załogę, a w szczycie będzie to ponad 80. Już dziś pracujemy z wydłużonym czasie pracy – 12-godzinnym, łącznie z sobotami i niedzielami. W trakcie przełączania ruchu będziemy pracować w systemie trzyzmianowym – mówi Jarosław Tomaszewski, prezes Trakcji. Planowany termin zakończenia prac to 21 grudnia br.

– Warszawa Gdańska będzie kluczowym elementem w trakcie całej modernizacji WWK. Na tę stację w okresie modernizacji linii średnicowej zostanie skierowany ruch dalekobieżny. Realizowana inwestycja jest pierwszym krokiem dostosowania Warszawy Gdańskiej do przyjęcia istotnie większego ruchu niż dzisiaj. Wspólnie z PKP SA i m.st. Warszawa będziemy dokonywać dalszych prac, integrując stację jeszcze lepiej z komunikacją miejską i dostosowując do zwiększonych potoków – mówi Marcin Mochocki.

Inwestycja jest już realizowana w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020 i instrumentu „Łącząc Europę”. – To symboliczny start nowej perspektywy, jeżeli chodzi o roboty budowlane. Mechanizm, z którego korzystamy, jest o tyle specyficzny, że projekty są zatwierdzane wyłącznie przez Komisję Europejską i podlegają niezależnej ocenie ekspertów – podkreśla Marcin Mochocki. Jak podkreśla, PKP PLK ma 100% skuteczności – wszystkie siedem projektów uzyskało akceptację.

Wszystkie prace, przy WWK, zakończą się w 2023 r. – Za siedem lat, gdy realnie będzie się kończyć nowa perspektywa unijna 2014-2020, zarządca infrastruktury PKP PLK zaoferuje nową jakość, jeżeli chodzi o transport kolejowy. To będą całkowicie zmodernizowane oraz nowe przystanki, połączone z komunikacją miejską, z I i II linią metra, w pełni dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością, wyposażone w najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, zadaszone, dostosowane do wszystkich współczesnych standardów obsługi pasażera – zapewnia Mochocki. Efektem modernizacji będzie też większa przepustowość i możliwość uruchomienia nowych połączeń. M.in. SKM planuje trasy do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego z wykorzystaniem linii obwodowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ministerstwo: Kolejowego ringu w Warszawie nie będzie

Przestrzeń

Ministerstwo: Kolejowego ringu w Warszawie nie będzie

Witold Urbanowicz 11 kwietnia 2016

Dodatkowy peron Warszawy Gdańskiej. Będzie dojście z wiaduktu?

Przestrzeń

Dodatkowy peron Warszawy Gdańskiej. Będzie dojście z wiaduktu?

Witold Urbanowicz 03 grudnia 2015

Warszawa: Pierwsze prace przy przebudowie WWK w tym roku

Komunikacja

Warszawa: Pierwsze prace przy przebudowie WWK w tym roku

Witold Urbanowicz 23 stycznia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5