PKP PLK ogłosiły ponowny przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska. Inwestycja, w ramach której pojawią się dodatkowe dojścia na perony, a także połączenie z wiaduktem w ciągu Mickiewicza, jest związania z przygotowaniami do przebudowy linii średnicowej podmiejskiej i dalekobieżnej. Według założeń zarządcy infrastruktury w tym czasie Warszawa Gdańska ma przejąć znaczną część ruchu dalekobieżnego.
Przedmiotem ponawianego przetargu, prowadzonego w formule projektuj i buduj, jest dostosowanie Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie.
W istniejącym tunelu przewidziano zamianę schodów zwykłych na ruchome. Zaplanowano także budowy dwóch kładek – wschodniej, łączącej perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz zachodniej, łączącej perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Więcej o zakresie prac pisaliśmy przy
jednym z poprzednich przetargów. Jak nas poinformowały PKP PLK, z jedną różnicą (harmonogram nie obejmuje budowy dodatkowego tunelu).
Termin składania ofert mija 25 czerwca. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz termin realizacji (20%). Zgodnie z warunkami przetargu na prace przeznaczono maksymalnie 16 miesięcy.
To już trzecie podejście do rozbudowy Warszawy Gdańskiej. Pierwszy, ogłoszony w sierpniu zeszłego roku, zakończył się fiaskiem. W kolejnym wpłynęła tylko jedna oferta, która
ponad dwukrotnie przekraczała zaplanowany kosztorys. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych
jest planowana od 2022 r.
Aktualizacja 17 maja, godz. 15:45