Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska większa, z nowymi przejściami. Kolejne podejście

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-05-16 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Gdańska większa, z nowymi przejściami. Kolejne podejście
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
PKP PLK ogłosiły ponowny przetarg na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska. Inwestycja, w ramach której pojawią się dodatkowe dojścia na perony, a także połączenie z wiaduktem w ciągu Mickiewicza, jest związania z przygotowaniami do przebudowy linii średnicowej podmiejskiej i dalekobieżnej. Według założeń zarządcy infrastruktury w tym czasie Warszawa Gdańska ma przejąć znaczną część ruchu dalekobieżnego.

Przedmiotem ponawianego przetargu, prowadzonego w formule projektuj i buduj, jest dostosowanie Warszawy Gdańskiej do obsługi zwiększonego ruchu pasażerskiego w ramach przygotowań do remontu podmiejskiej i dalekobieżnej linii średnicowej w Warszawie. 

W istniejącym tunelu przewidziano zamianę schodów zwykłych na ruchome. Zaplanowano także budowy dwóch kładek – wschodniej, łączącej perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz zachodniej, łączącej perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Więcej o zakresie prac pisaliśmy przy jednym z poprzednich przetargów. Jak nas poinformowały PKP PLK, z jedną różnicą (harmonogram nie obejmuje budowy dodatkowego tunelu).

Termin składania ofert mija 25 czerwca. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz termin realizacji (20%). Zgodnie z warunkami przetargu na prace przeznaczono maksymalnie 16 miesięcy.

To już trzecie podejście do rozbudowy Warszawy Gdańskiej. Pierwszy, ogłoszony w sierpniu zeszłego roku, zakończył się fiaskiem. W kolejnym wpłynęła tylko jedna oferta, która ponad dwukrotnie przekraczała zaplanowany kosztorys. Zgodnie z niedawno podawanym przez PKP PLK harmonogramem przebudowa linii średnicowych jest planowana od 2022 r.

Aktualizacja 17 maja, godz. 15:45

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Przestrzeń

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Witold Urbanowicz 11 lutego 2019

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej. Jedna, bardzo droga oferta

Przestrzeń

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej. Jedna, bardzo droga oferta

Witold Urbanowicz 27 listopada 2018

Fiasko przetargu na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Zero ofert

Przestrzeń

Fiasko przetargu na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Zero ofert

Witold Urbanowicz 03 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5