Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Trwa przebudowa zejść i budowa kładek [wizualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-12-2020
Ostatnia modyfikacja:
26-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa Gdańska: Trwa przebudowa zejść i budowa kładek [wizualizacja]
mat. PKP PLK
Rozkręcają się prace na stacji Warszawa Gdańska. Ich efektem będą schody ruchome w tunelu oraz dwie dodatkowe kładki, które ułatwią dojście na perony. –Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA.

Umowę z wykonawcą przebudowy stacji – firmą Sarinż – PKP PLK podpisały w październiku zeszłego roku. Celem inwestycji jest poprawa funkcjonalności stacji, w tym przede wszystkim dostosowanie do zwiększonej liczby podróżnych w czasie również odsuwanej w czasie przebudowy linii średnicowej i przekierowania pociągów z Warszawy Centralnej.

W istniejącym tunelu, łączącym ul. Rydygiera, perony, dworzec i stację metra, istniejące schody stałe na perony zostaną zastąpione schodami ruchomymi. – Wykonawca zdemontował wiaty klatek schodowych na peronach 2 i 4. Teraz wykonywane są betonowe konstrukcje pod schody ruchome łączące perony i tunel przejścia podziemnego – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Dojście do peronu 2 jest możliwe w poziomie szyn, które jest też dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Dodatkowo, po zachodniej stronie stacji powstanie kładka łącząca ul. Kłopot z ulicą Felińskiego i peronami. Druga kładka zostanie zbudowana po stronie wschodniej, umożliwiając dojście do wiaduktu na Andersa – Przygotowywane są fundamenty pod kładkę wschodnią (od strony wiaduktu na ulicy Andersa) i zachodnią (od strony ulicy Kłopot) – informuje Jakubowski.

Roboty miały zakończyć się jesienią tego roku, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia i formalności harmonogram uległ zmianie. – Na placu budowy wykonawca gromadzi materiały potrzebne do wykonania robót. Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku – mówi Karol Jakubowski.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Witold Urbanowicz 24 maja 2021

Warszawa Gdańska z pierwszymi schodami ruchomymi na peron

Przestrzeń

Montaż schodów i kładek na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Wreszcie ruszają prace na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej przedłuży się do przyszłego roku

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Przestrzeń

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Witold Urbanowicz 24 maja 2021

Warszawa Gdańska z pierwszymi schodami ruchomymi na peron

Przestrzeń

Montaż schodów i kładek na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Wreszcie ruszają prace na Warszawie Gdańskiej

Przestrzeń

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej przedłuży się do przyszłego roku

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5