Rozkręcają się prace na stacji Warszawa Gdańska. Ich efektem będą schody ruchome w tunelu oraz dwie dodatkowe kładki, które ułatwią dojście na perony. –Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA.
Umowę z wykonawcą przebudowy stacji – firmą Sarinż – PKP PLK podpisały w październiku zeszłego roku. Celem inwestycji jest poprawa funkcjonalności stacji, w tym przede wszystkim dostosowanie do zwiększonej liczby podróżnych w czasie również odsuwanej w czasie przebudowy linii średnicowej i przekierowania pociągów z Warszawy Centralnej.
W istniejącym tunelu, łączącym ul. Rydygiera, perony, dworzec i stację metra, istniejące schody stałe na perony zostaną zastąpione schodami ruchomymi. – Wykonawca zdemontował wiaty klatek schodowych na peronach 2 i 4. Teraz wykonywane są betonowe konstrukcje pod schody ruchome łączące perony i tunel przejścia podziemnego – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Dojście do peronu 2 jest możliwe w poziomie szyn, które jest też dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dodatkowo, po zachodniej stronie stacji powstanie kładka łącząca ul. Kłopot z ulicą Felińskiego i peronami. Druga kładka zostanie zbudowana po stronie wschodniej, umożliwiając dojście do wiaduktu na Andersa – Przygotowywane są fundamenty pod kładkę wschodnią (od strony wiaduktu na ulicy Andersa) i zachodnią (od strony ulicy Kłopot) – informuje Jakubowski.
Roboty miały zakończyć się jesienią tego roku, ale z uwagi na przedłużające się uzgodnienia i formalności
harmonogram uległ zmianie. – Na placu budowy wykonawca gromadzi materiały potrzebne do wykonania robót. Planowane zakończenie prac to pierwsza połowa przyszłego roku – mówi Karol Jakubowski.