Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa Gdańska: PLK zbuduje drugi tunel i tymczasowy peron
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
Jeszcze w tym roku ma powstać dodatkowy, tymczasowy peron na stacji Warszawa Gdańska. Prezes PKP PLK zapowiedział też budowę postulowanego przez ekspertów drugiego tunelu w stronę metra. 

O problemach z opuszczaniem przez pasażerów peronów przebudowanej kilka lat temu stacji Warszawa Gdańska pisaliśmy wielokrotnie, jednak PKP PLK wielokrotnie twierdziło, że stacja nie sprawia problemów. To podejście jednak się zmienia. Jak zapowiedział dziś (17 lipca) w Warszawie prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, powstanie zarówno dodatkowy peron, jak i drugi tunel.

Będzie drugi tunel

Wybudowane przez PKP PLK kładki nad peronami stacji niewiele zmieniły - pasażerowie, którzy w większości kierują się do metra, nie chcą z nich korzystać. Trwa przygotowywaniu przetargu na dokumentację, a tunel ma powstać  do przełomu 2024 i 2025 roku - Zakładam że wtedy zakończymy prace na Warszawa Zachodniej, dzięki czemu Warszawa Gdańska zostanie odciążona i będzie można te prace bez większych utrudnień zrealizować - powiedział prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Tunel ma zostać otwarty przed startem kolejnych prac na linii średnicowej.

Nowy tunel ma zostać poprowadzony w miejscu, gdzie obecnie kończą się wiaty peronowe po stronie zachodniej. 

Peron numer 5 od strony Żoliborza

Tymczasowy, 200-metrowy peron ma powstać jeszcze w tym roku. W ciągu dwóch miesięcy PKP PLK chce zakończyć wybór wykonawcy, a prace mają potrwać kolejne cztery miesiące.  W późniejszym terminie, podczas budowy drugiego tunelu, ma on zostać zastąpiony docelowym, o długości 300-350 metrów.

Będzie to peron jednokrawędziowy, przy skrajnym, północnym torze stacji. - Analizowaliśmy odbudowę peronu numer 1, ale on byłby dowiązany do już obsługiwanego przez peron 2 toru. Niewiele by to poprawiło. Peron 5 da nam dodatkową krawędź peronową - tłumaczył prezes Merchel. 

Zdaniem prezesa PKP PLK, przebudowa układu stacji zmodernizowanej w latach 2011-2015 nie była zasadna w 2019 roku - a to ze względu na groźbę utraty pierwotnie przyznanych środków unijnych. Chodzi o tzw. okres trwałości projektu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5