Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Warszawa. Elektrobusy MZA zyskają nowe ładowarki

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2019-09-18 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Elektrobusy MZA zyskają nowe ładowarki
fot. MZA
W Warszawie otwarto oferty w przetargu Miejskich Zakładów Autobusowych na system ładowarek zajezdniowych. Na zajezdniach „Woronicza”, „Ostrobramska” i „Stalowa” powstanie w sumie 65 ładowarek wtyczkowych typu plug-in oraz trzy napowietrzne, pantografowe. Najtańsze oferty złożyła EkoEnergetyka.

Do przetargu zgłosiły się cztery firmy, które zaproponowały następujące oferty:

Medcom – część pierwsza (65 ładowarek plug-in) – 7 843 095 zł brutto, część druga (trzy ładowarki pantografowe) – 1 557 918 zł brutto.
Technitel Polska SA – część pierwsza – 7 541 560,65 zł brutto.
EkoEnergetyka Sp. z o.o. – część pierwsza – 5 409 622,20 zł brutto, część druga – 1 255 166,93 zł brutto.
Konsorcjum Innogy Polska Solutions Sp. z o.o., Innogy Polska SA – część pierwsza – 6 141 787,40 zł brutto.

MZA jeszcze nie opublikowały informacji z otwarcia ofert, nie wiadomo więc, czy oferty mieszczą się w budżecie, ale z informacji przewoźnika wynika, że przetarg uda się rozstrzygnąć. Jedynym kryterium jest cena.

System ładowarek zajezdniowych ma zapewnić efektywne ładowanie dla pojazdów z wielkiego przetargu stołecznego przewoźnika na zakup aż 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Autobusy dostarczy Solaris w latach 2020-21 i zostaną skierowane do obsługi wszystkich linii poruszających się po Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu.

System ładowarek zajezdniowych to 65 urządzeń wtyczkowych typu plug-in o mocy 60 kW każde, a także trzech urządzeń napowietrznych do szybkiego ładowania za pomocą pantografu. W ich przypadku moc wynosi po 400 kW. Pierwszych 15 ładowarek plug-in zostanie zainstalowanych w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy, a ostatnie dwa miesiące później. Trafią do zajezdni "Stalowa" (25 urządzeń), "Ostrobramska" (25) i "Woronicza" (15).

Ładowarki pantografowe pojawią się w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy. Każda z wymienionych zajezdni zyska jedną.

Poza systemem ładowania zajezdniowego powstanie też sieć ładowarek ulicznych zlokalizowanych na pętlach w różnych rejonach miasta. Miejskie Zakłady Autobusowe już w lipcu podpisały umowę na 20 urządzeń z możliwością rozszerzenia o kolejne. Dostarczy je EkoEnergetyka.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków. Jakich autobusów elektrycznych chce MPK

Mobilność

Kraków. Jakich autobusów elektrycznych chce MPK

Jakub Dybalski 16 września 2019

Kraków z megaprzetargiem na 50 autobusów elektrycznych!

Prawo & Finanse

Kraków z megaprzetargiem na 50 autobusów elektrycznych!

Jakub Dybalski 12 września 2019

Drammen. Ekoenergetyka dostarczy 15 ładowarek do autobusów

Mobilność

Drammen. Ekoenergetyka dostarczy 15 ładowarek do autobusów

jd/inf. pras. 30 sierpnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5