Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Warszawa: Drugie podejście do nowej zajezdni tramwajowej

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-08-19 12:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Drugie podejście do nowej zajezdni tramwajowej
fot. Aktron, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Nie udał się przetarg na projekt nowej zajezdni tramwajowej na Annopolu w Warszawie. Wyłoniony wykonawca, firma Systra SA, odmówił podpisania umowy. Po wakacjach Tramwaje Warszawskie planują ogłosić nowy przetarg.

Zajezdnia na Annopolu jest planowana od lat 70. XX w. Kwestia jej budowy powraca teraz wraz z rozwojem warszawskiej sieci tramwajowej. Według założeń nowy obiekt powstanie na obszarze 11,76 ha i pomieści 152 składy tramwajowe.

Na początku tego roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na dokumentację projektową nowej zajezdni wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego. Zgłosiły się trzy firmy. Jedynym kryterium wyboru była cena. Za najkorzystniejszą ofertę uznano złożoną przez firmę Systra, która zaoferowała kwotę 2,8 mln zł brutto. Ostatecznie jednak Systra odmówiła podpisania umowy. Kolejna oferta opiewała już na kwotę 5,2 mln zł i znacznie przekraczała założony przez spółkę kosztorys (blisko 3 mln zł). W tej sytuacji Tramwaje Warszawskie unieważniły postępowanie.

Spółka nie rezygnuje z planów budowy zajezdni. – We wrześniu ogłosimy nowy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla zajezdni Annopol. Do końca roku chcielibyśmy podpisać umowę w tej sprawie – mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Wykonawca będzie musiał zaprojektować wszystkie niezbędne elementy dla funkcjonowania zajezdni: zadaszone miejsca postojowe i hale obsługowo-naprawcze, uzbrojenie terenu, cały układ torowy i drogowy, sieć trakcyjną i układ zasilania infrastruktury tramwajowej i energetycznej, obiekty administracyjne, warsztatowe czy magazynowe. Wyłoniona firma będzie miała na to dwa lata.

Spółka chce, żeby zajezdnia została oddana do użytku do 2020 roku. - Na tę inwestycje planujemy także pozyskać środki finansowe z Unii Europejskiej - zapowiada Powałka.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2014

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

Warszawa: Jest poprawa z klimatyzacją w komunikacji

Prawo & Finanse

Warszawa: Jest poprawa z klimatyzacją w komunikacji

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5