Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Drogie oferty na tramwaj do Dw. Zachodniego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Drogie oferty na tramwaj do Dw. Zachodniego
mat. TW
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką – z wykorzystaniem podziemnego przystanku powstającego w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej. Wystartowało siedem podmiotów, ale oferty istotnie przewyższają budżet.

Cały planowany odcinek liczy 1,6 km, z czego pod ziemią znajdzie się ok. 500 m trasy. Na skrzyżowaniu Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha zaplanowano pełną gwiazdę rozjazdową. Dalej tramwaj będzie poprowadzony w pasie dzielącym jezdnie ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Za Szczęśliwicką trasa będzie się zagłębiać, by w tunelu pod Parkiem Zachodnim (Pięciu Sióstr) i Al. Jerozolimskimi dotrzeć do podziemnego przystanku, zlokalizowanego między Alejami Jerozolimskimi a Warszawą Zachodnią. Jak zapewniają Tramwaje Warszawskie, zrealizowany projekt parku uwzględniał już kwestię budowy tunelu tramwajowego – nie realizowano więc nasadzeń w osi trasy.

Do zadań wykonawcy będzie należało opracowanie projektów wykonawczych, uzyskanie pozwoleń i przeprowadzenie prac. Zakres robót obejmuje budowę torowiska, budowę tunelu pod Parkiem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi, a także wyposażenie odcinka tunelu, który jest już realizowany w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Powstanie też podstacja trakcyjna i przebudowany zostanie układ drogowy ulic wzdłuż tramwaju.

Dzisiaj (21 lipca) minął termin składania ofert. Budżet został określony na kwotę 276,302 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostotsal i Mosty Łódź, które proponuje 345,015 mln zł. ZUE i Fabe Polska zaoferowało 362,629 mln zł brutto, konsorcjum Balzola Polska i Lantania – 365,523 mln zł, konsorcjum Strabag i Strabag Rail – 382,073 mln zł, Gulermak – 416,353 mln zł, Dogus Insaat ve Ticaret – 448,662 mln zł, Budimex – 477,598 mln zł.

Aby rozstrzygnąć przetarg, TW muszą wygospodarować dodatkowe środki. – Analizujemy ofertę i będziemy podejmować decyzję – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.O wyborze zdecydują cena (95%) oraz doświadczenie kierownika (5%). Na realizację przeznaczono 26 miesięcy.

W ramach tej inwestycji tramwaje będą dojeżdżać do pierwszego podziemnego przystanku, zlokalizowanego po południowej stronie dworca i układu torowego. Zaplanowano tu rozjazdy dla taboru dwukierunkowego. Dalsza część tunelu, z dwoma parami przystanków po północnej stronie, pozostanie na razie pustką technologiczną. Perspektywa realizacji dwóch odnóg, łączących Dw. Zachodni z ul. Kasprzaka, jest odległa. Na razie nie mają one zabezpieczonego finansowania, a plan ogólny spółki zakłada realizację "do 2032 r.". Na razie będą analizowane różne warianty dalszego przebiegu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Przestrzeń

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Witold Urbanowicz 28 listopada 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Wilanowa. Spacerowa przesuwa się przez pogodę

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Przestrzeń

Warszawa: Hyundaie dalej gwałtownie hamują

Witold Urbanowicz 28 listopada 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5