Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Dobre wieści dla tramwaju na Kasprzaka. Udało się mocno zbić cenę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-06-25 14:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Dobre wieści dla tramwaju na Kasprzaka. Udało się mocno zbić cenę
mat. TW
Aukcja elektroniczna w przetargu na budowę trasy tramwajowej w ul. Kasprzaka przyniosła dobre wieści. Najdroższy wykonawca zszedł z ceny o ponad 100 mln zł, dzięki czemu trasę uda się wybudować sporo poniżej zaplanowanego budżetu.

Tramwaje Warszawskie prowadzą przetarg na budowę ok. 2,3-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową przyległych odcinków w ciągu Wolskiej. Więcej o zamówieniu tutaj. W lutym poznaliśmy oferty. O zamówienie ubiega się siedem podmiotów z kwotami od 249,4 mln zł do 323,6 mln zł przy budżecie określonym na kwotę 240,8 mln zł. W postępowaniu przewidziano jednak aukcję elektroniczną w kryterium ceny.

Przez długi czas zamawiający nie mógł jednak przeprowadzić aukcji, po tym jak dwóch startujących, których wykluczono z postępowania, odwołało się do Krajowej Izby Odwoławczej. Tutaj sprawa utknęła na długi czas, ale ostatecznie w zeszłym tygodniu odwołania zostały oddalone.

Teraz, po rozstrzygnięciu KIO, przetarg jest bliżej szczęśliwego finału. – Przed chwilą zakończyła się e-aukcja – trasę na Kasprzaka wybuduje Budimex za 199,5 mln zł ¬– informuje Wojciech Bartelski, prezes TW. Warto podkreślić, że Budimex złożył pierwotnie najdroższą ofertę, opiewająca na kwotę 323,6 mln zł – znacząco więc udało się zbić cenę, i to poniżej budżetu określonego przez zamawiającego.

Przetarg musi zostać formalnie rozstrzygnięty, uwzględniając wyniki aukcji. Cena decyduje o wyborze w 70%, a pozostałe kryterium wyboru to doświadczenie kierowników prac (30%). Umowa będzie mogła zostać podpisana, gdy nie będzie odwołań, a wynik postępowania się uprawomocni.

Czas realizacji robót wyniesie 20 miesięcy, przy czym – jak zaznaczają Tramwaje Warszawskie – do czasu tego nie wliczają się okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Budowa nowej trasy ma zakończyć się w 2023 r. Zamawiający może udzielić zamówień podobnych o wartości 19 mln zł.


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5