Pod koniec zeszłego tygodnia ZTM Warszawa unieważniło „przejściowy” przetarg na obsługę stołecznych linii 70 autobusami. Czy do sierpnia, gdy linie przejmie stary–nowy przewoźnik Mobilis obsłużą je MZA. ZTM nie wyklucza takiej możliwości.
– Obecnie nie zapadły jeszcze żadne wiążące decyzje. Analizujemy dostępne warianty. W ramach jednego z nich rozmawiamy z MZA – odpowiedział nam krótko na pytanie o przyszłość wspomnianego przetargu rzecznik ZTM Igor Krajnow.
Przetarg o którym mowa, podzielony na dwie części, ogłoszono w połowie października. Chodziło o obsługę warszawskich linii 35 krótkimi (8–9 metrów) i 35 przegubowymi autobusami między styczniem a sierpniem przyszłego roku. Dlaczego tylko przez osiem miesięcy? Bo chodziło o wypełnienie luki jaka powstała między zakończeniem w grudniu dwóch umów z dwoma prywatnymi przewoźnikami, a startem kolejnej, ośmioletniej.
Luka powstała, bo przetarg na ośmioletnią obsługę linii, który wygrał Mobilis, nieco się przeciągnął. Rozstrzygnięcie zaskarżono, ofertę należało wybrać ponownie. Ostatecznie od września przyszłego roku Mobilis zajmie się obsługą linii, które do tej pory były obsługiwane przez dwóch przewoźników – właśnie Mobilis, który jeździł krótkimi autobusami, oraz ITS Michalczewski, który obsługiwał linie przegubowcami.
Pozostał problem z zapewnieniem kursów autobusów przez pierwszych osiem miesięcy przyszłego roku i do tej pory tego problemu nie udało się rozwiązać. W pierwszej części ogłoszonego przed półtora miesiąca przetargu w ogóle nie złożono żadnej oferty. W części „przegubowej” złożono jedną, ale zaproponowana cena przewyższała sumę założoną przez ZTM. Warszawski organizator transportu nie wskazał kto ją złożył. Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM powiedział nam tylko, że „wbrew pozorom nie złożył jej Mobilis”, więc można przypuszczać, że była to oferta dotychczasowego przewoźnika, czyli ITS Michalczewski.
Na rozpisanie nowego przetargu pozostało mało czasu. Niewykluczone wiec, że opuszczone linie przejmie przez kilka miesięcy MZA. Miejski przewoźnik nie po raz pierwszy w ostatnim czasie musiałby łatać dziury w związku z problemami z prywatnymi przewoźnikami. To on zapewnił obsługę linii, których od września nie mógł przejąć – z powodu braku zamówionych w Autosanie autobusów – zwycięzca przetargu na obsługę warszawskich linii 30 krótkimi pojazdami Europa Express City.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.