Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przed Nowym Rokiem, jest zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Zajezdnia powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. W skład obiektów kubaturowych zajezdni wchodzić będą obiekty zaplecza technicznego (w tym hala obsługowa i hala postojowa), technologicznego (w tym budynek myjni i budynek lakierni) i administracyjnego oraz stanowiska specjalistyczne, diagnostyczne i naprawcze. Powstanie 55 torów o długości 14,25 kmtp. Ponadto zrealizowana zostanie budowa drogi dojazdowej do zajezdni, obejmująca przebudowę skrzyżowania ul. Annopol i ul. Inowłodzkiej, a także budowa drogi pożarowej łączącej teren zajezdni z ul. Pawła Włodkowica. Więcej o zajezdni pisaliśmy
tutaj.
Przebudowany zostanie układ drogowy. Na ulicy Annopol na wysokości Inowłodzkiej zostaną wprowadzone lewoskręty. Pojawi się sygnalizacja. Wybudowany zostanie trzeci tor dla skrętu w Inowłodzką. Wyjazd z zajezdni dla tramwajów będzie możliwy zarówno od centrum, jak i Żerania Wschodniego. Wykonane zostaną perony tramwajowe w ul. Inowłodzkiej, oraz zjazd na pętle tramwajowa Annopol z kierunku północnego. Schematy
tutaj.
Wpłynęły cztery oferty. Gulermak proponuje 805,4 mln zł brutto, polsko-tureckie konsorcjum pod przewodnictwem firmy ZUE – 808,3 mln zł brutto, konsorcjum firm Trakcja, Polimex Mostostal, Polimex Infrastruktura – 1,236 mld zł brutto, a Budimex Budownictwo – 1,344 mld zł brutto. Zamówienie znacząco przewyższają budżet, określony na kwotę 406,4 mln zł brutto, w tym 398,3 mln zł na zamówienie podstawowe.
W postępowaniu przewidziano aukcję elektroniczną w kryterium ceny, co powinno wpłynąć na obniżenie wysokości złożonych ofert. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu generalnego wykonawcy (34%) oraz symulacja budowy w Modelu BIM 4D (6%). Na realizację prac przeznaczono 26 miesięcy.