Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-07-11 09:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]
Fot. ZDM Warszawa
Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]
Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]
Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]
Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]
Warszawa. Coraz większe zmiany na Marszałkowskiej [zdjęcia]
Pięć firm chce posadzić krzewy, byliny i 38 drzew po wschodniej stronie ul. Marszałkowskiej wzdłuż pl. Defilad. Nowa zieleń dopełni zmiany, jakie tam zachodzą – kończy się wymiana chodnika i asfaltowanie drogi dla rowerów, widoczne są wytyczane miejsca postojowe.

Zachodnią stronę ul. Marszałkowskiej wzdłuż pl. Defilad Zarząd Dróg Miejskich chce obsadzić nowymi roślinami. Do przetargu zgłosiło się pięć firm. To AG Complex (swoje usługi wycenił na 870 tys. 328 zł brutto), Biosfera (936 tys. 983 zł brutto), Palmett (777 tys. 634 zł brutto), Sorted (716 tys. 896 zł brutto) i Testa (868 tys. 408 zł brutto). - Nadesłane przez zainteresowanych oferty już sprawdzamy, by jeszcze w lipcu wybrać tę najkorzystniejszą. Wykonawca, z którym podpiszemy umowę, będzie miał za zadanie posadzić 38 lip srebrzystych ‘Varsaviensis’ w towarzystwie licznych krzewów i bylin, w tym m.in. żywopłotu z irgi - informuje ZDM.

- Nowa zieleń powinna zacząć cieszyć oko pod koniec wakacji. Będzie stanowić kropkę nad i zmian, jakie są wprowadzane w sąsiedztwie pl. Defilad. Dobiega już bowiem końca wymiana chodnika – wykonane z granitu płyty zastąpiły pochodzącą sprzed dwóch dekad betonową kostkę niemal na całym obszarze. Widoczne są już wytyczane na przewymiarowanym prawym pasie szerokiej jezdni miejsca postojowe, na których kierowcy będą parkowali równolegle do kierunku jazdy. Do końca zmierza też budowa drogi dla rowerów. W środę wykonawca rozpoczął układać na niej asfalt tam, gdzie go jeszcze nie było – na ok. 200-metrowym odcinku od strony jednego z wejść do stacji metra Świętokrzyska  – podaje inwestor.

Nowa trasa od północy została włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, a od południa połączy się z planowanym na ten rok układem dróg i przejazdów rowerowych na rondzie Dmowskiego (trwa analiza ofert nadesłanych w przetargu).

Będzie jeszcze więcej zmian na Marszałkowskiej

Jak przypomina ZDM, inwestycja ta stanowi pierwszy krok do odnowienia ul. Marszałkowskiej w ramach realizacji programu Nowe Centrum Warszawy. Następnie – w kolejnych latach – przejdzie znacznie większe zmiany. Mają one bazować na koncepcji „Zielonej Marszałkowskiej”, opracowanej przez Zarząd Zieleni i konsultowanej z mieszkańcami. Przewiduje ona więcej zieleni, w tym także między torowiskiem a jezdnią. Przetarg z tym związany rozstrzygnięto kilkanaście dni temu – podpisano umowy z firmami Polska Inżynieria i Kom-projekt na projektowanie przebudowy i rozmieszczenia zieleni na ul. Marszałkowskiej. Pierwsza zajmie się fragmentem od pl. Konstytucji do ul. Nowogrodzkiej, a druga odcinkiem od ul. Królewskiej do pl. Bankowego.

Ul. Marszałkowska ma stać się bardziej dostępna dla pieszych. Oprócz nowych zebr na wysokości ulic Nowogrodzkiej i Widok powstać mają również naziemne przejścia na wysokości ul. Złotej oraz na Osi Saskiej. W planach jest budowa sygnalizacji świetlnej na niebezpiecznym przejściu dla pieszych przy Senatorskiej i przebudowę sygnalizacji i zbiegu z Królewską, gdzie często dochodziło do kolizji. Na całej długości ul. Marszałkowskiej powstanie też droga dla rowerów. Od ul. Królewskiej do pl. Bankowego zostanie ona wytyczona dzięki przeniesieniu parkowania na jezdnię. Dalej na północ rowerzyści przejadą przez pl. Bankowy i drogą rowerową wzdłuż ul. Andersa dojadą na Żoliborz. Tam – w ramach osobnego projektu – powstanie trasa rowerowa w ciągu ul. Mickiewicza. W ten sposób powstanie długi i spójny korytarz rowerowy północ-południe przez ścisłe centrum miasta - podsumowuje ZDM.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5