Po Trakcie Królewskim kursują ciche i ekologiczne autobusy elektryczne, które obsługują cztery linie autobusowe – 503, 111, 128 oraz E-2. W zajezdniach MZA jest już 60 ze 130 autobusów elektrycznych w ramach ostatniej umowy z Solarisem.
Od stycznia trwają dostawy nowych autobusów elektrycznych z kontraktu na zakup 130 takich pojazdów przez Miejskie Zakłady Autobusowe. W zajezdni Miejskich Zakładów Autobusowych jest już 60 zamówionych pojazdów. Zgodnie z harmonogramem, kolejne będą przyjeżdżać do Warszawy począwszy od października, po 10 sztuk tygodniowo. Gdy dotrą wszystkie, w sieci warszawskiego transportu publicznego będzie jeździło aż 161 autobusów elektrycznych.
Aktualnie nowe „elektryki” można spotkać na liniach, których trasy prowadzą przez Trakt Królewski:
- 503 (Natolin Płn. – Konwiktorska)
- 111 (Gocław – Esperanto)
- 128 (Szczęśliwice – Plac Piłsudskiego).
- E-2 (Wilanów – Metro Ratusz Arsenał)
Dodatkowo, dzięki zgodzie wydanej przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, autobusy elektryczne można spotkać również na innych liniach – najczęściej podczas obsługi kursów szczytowych. Niebawem planowane jest włączenie elektrobusów do obsługi linii 175 (Lotnisko Chopina – Plac Piłsudskiego), a w dalszej kolejności również na linie 116 i 180 (Wilanów – Chomiczówka) oraz 518 (Plac Trzech Krzyży – Nowodwory).
W ciągu dnia autobusy linii 503 doładowują swoje baterie podczas postoju na pętli Konwiktorska. Z uwagi na opóźniony przez epidemię koronawirusa montaż ładowarek na pętlach, autobusy linii 111 i 128 podjeżdżają na doładowanie do zajezdni. Dzięki specjalnie skonstruowanemu rozkładowi jazdy pasażerowie nie zauważają tej różnicy, bo w miejsce autobusu jadącego doładować baterie, z wyprzedzeniem przyjeżdża inny, z pełną baterią.
Umowa o wartości ponad 399 mln złotych na zakup autobusów elektrycznych przez MZA została podpisana z Solarisem w lipcu ubiegłego roku. Kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej to 180 mln złotych.