Rada dzielnicy Ochota przyjęła stanowisko, w którym zwraca się do Zarządu Dróg Miejskich o likwidację buspasa na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920. Zdaniem radnych buspas miałby powodować korki w godzinach szczytu, choć zdaniem ekspertów przyczyny są inne.
Polskie Radio dla Ciebie poinformowało, że radni warszawskiej dzielnicy Ochota chcą likwidacji buspasa na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920. W tym celu na ostatniej sesji rady dzielnicy, przyjęli stanowisko zaadresowane do Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. Jako główny powód inicjatywy radni podają korki, zarówno na samej ulicy Bitwy Warszawskiej, jak i okolicznych ulicach...
“Rada Dzielnicy kierując istotnym interesem społecznym mającym na celu poprawę warunków korzystania z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. i wychodząc naprzeciw żądaniom mieszkańców tej części dzielnicy Ochoty oraz wszystkich pozostałych osób zarówno pieszych jak i zmotoryzowanych, zwraca się do Zarządu Dróg Miejskich o likwidację pasa przeznaczonego dla transportu publicznego” – cytuje stanowisko rady, Radio dla Ciebie.
– Nie mogę się zgodzić z uzasadnieniem stanowiska radnych. Korzyścią dla warszawiaków jest dążenie nie do „maksymalnego udrożnienia ruchu samochodowego”, ale do jak największej przepustowości ulicy, a o tej decyduje liczba osób, a nie liczba aut, które mogą nią przejechać. Oczywiste jest, że z pasa dla autobusów, którymi jednorazowo jedzie kilkadziesiąt lub sto kilkadziesiąt osób, skorzysta więcej warszawiaków niż ze standardowego pasa ruchu wypełnionego głównie autami, gdzie w każdym najczęściej siedzi tylko kierowca. Nie jest niczym niezwykłym oddanie jednego z pasów ruchu na kilkupasmowej jezdni na potrzeby transportu publicznego – mówi Rzecznik ZDM, Jakub Dybalski.
Dybalski dodaje też, że ewentualna decyzja o likwidacji buspasa nie należy do ZDM, a więc zarządcy drogi, tylko do ZTM-u we współpracy z Biurem Zarządzania Ruchem Drogowym.