Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Warszawa: Bliżej umowy na zajezdnię Annopol

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-11-23 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Bliżej umowy na zajezdnię Annopol
mat. TW
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła ostatnie odwołania w przetargu na budowę nowej zajezdni tramwajowej Annopol w Warszawie. Po zakończeniu rutynowej kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych Tramwaje Warszawskie będą mogły podpisać umowę z wykonawcą.

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie zajezdni tramwajowej Annopol. Obiekt powstanie na obszarze ok. 11,76 ha i umożliwi stacjonowanie ponad 150 tramwajów o długości do 33 m. Jest on pomyślany przede wszystkim o nowych tramwajach Hyundaia – producent z Korei Południowej do końca kwietnia 2023 r. ma dostarczyć 123 tramwaje. Przebudowany zostanie też układ torowy w ciągu ul. Annopol. Więcej o zajezdni piszemy tutaj.

O zamówienie ubiegały się cztery firmy. Przed miesiącem Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły postępowanie – wygrało konsorcjum firm ZUE i Yoruk Yapi Insaat. W wyniku aukcji elektronicznej firmy zeszły z ceny z 808 mln zł do 655,1 mln zł brutto. To dużo powyżej budżetu określonego na kwotę 406 mln zł, jednak różnica okazała się da spółki Tramwaje Warszawskie akceptowalna. Spółka ma zostać dokapitalizowana. – To dokapitalizowanie pozwoli „zasponosorować” zajezdnię na Annopolu. Do tego jednak czasu – aby utrzymać płynność i znaleźć środki bieżące – posiłkujemy się kredytem, który będzie amortyzować wspomniane dokapitalizowanie – wyjaśnia Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Teraz spółka jest bliżej zawarcia umowy. Jak poinformowały wczoraj Tramwaje Warszawskie, Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła dwa ostatnie z jedenastu odwołań. Przed przewoźnikiem jeszcze rutynowa kontrola uprzednia prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych. Harmonogram jest napięty – na realizację prac przeznaczono 26 miesięcy, licząc od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Zajezdnia z kredytu. Co z innymi inwestycjami tramwajowymi?

Prawo & Finanse

Warszawa: Zajezdnia z kredytu. Co z innymi inwestycjami tramwajowymi?

Witold Urbanowicz 26 października 2021

Tramwaje Warszawskie dopłaciły i wybrały wykonawcę zajezdni Annopol

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie dopłaciły i wybrały wykonawcę zajezdni Annopol

Witold Urbanowicz 22 października 2021

Tramwaje Warszawskie bliżej Kasprzaka. Ostatnie odwołanie oddalone

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie bliżej Kasprzaka. Ostatnie odwołanie oddalone

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 01 października 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5