Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Będą oznaczenia czasu dojścia dla pieszych?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-05-24 11:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Będą oznaczenia czasu dojścia dla pieszych?
fot. Cybularny, lic. CC0
Warszawski radny Marek Szolc (KE) zwrócił się z interpelacją w sprawie umieszczenia na stołecznych tablicach informacyjnych szacowanego czasu dojścia na piechotę do różnych punktów w okolicy. To proste rozwiązanie funkcjonuje m.in. w Mediolanie, Wiedniu czy w Amsterdamie. Wiceprezydent Robert Soszyński zapowiedział przygotowanie projektu zmiany na tablicach.

Chodzi o 296 niebieskich lub brązowych tablic, które zna każdy warszawiak. To elementy Miejskiego Systemu Informacji umieszczone w najbardziej ruchliwych punktach miasta, które pokazują mapę z najbliższą okolicą i informacjami o budynkach.

Radny Szolc chciałby, żeby na mapach znalazła się informacja o czasie dojścia na piechotę, a przy okazji informacje o dostępności budynków dla osób o ograniczonej mobilności. Polega to na tym, że na schemacie zaznacza się okręgiem miejsca, do których można dojść w ciągu 5 minut i drugie takie, do których można dojść na nogach w ciągu 10 minut. Taka informacja pomaga zorientować się w mieście, zwłaszcza tym, którzy go nie znają i pozwala np. zrezygnować z taksówki.



To prosty zabieg stosowany w kilku innych europejskich metropoliach. Radny wymienia Wiedeń, Amsterdam i Mediolan. We włoskim mieście na mapach oznaczone są właśnie okręgi o promieniu 5 i 10 minut dojścia. Na dworcu w Wiedniu na mapach zaznaczony jest obszar w zasięgu kwadransa spacerem.

Kilka dni temu radnemu odpowiedział wiceprezydent Robert Soszyński. Miasto zleci opracowanie projektu graficznego mapy ze wspomnianymi oznaczeniami. Chodzi przede wszystkim o sprawdzenie, czy dorysowanie dwóch okręgów nie spowoduje, że tablice staną się nieczytelne, a także uzyskanie zgody od projektantów Miejskiego Systemu Informacji na ewentualne zmiany w ich dziele. Jak pisze Soszyński, będzie to podstawa do podjęcia ewentualnej decyzji o zmianie.

Mikołaj Pieńkos z biura prasowego warszawskiego ZDM zaznacza, że trudno ocenić wpływ takiej zmiany na ewentualny wzrost ruchu pieszego w mieście, ale przyznaje, że to rozwiązanie stosowane w wielu miastach. Co istotne, gdyby się na to zdecydować, miasto nie wyda nawet złotówki.

– W przypadku decyzji o wprowadzeniu dodatkowych oznaczeń, będziemy to robić w ramach aktualizacji map, które jest przez nas sukcesywnie prowadzona. Byłaby to zatem zmiana bezkosztowa – tłumaczy Pieńkos.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MI: Piesi mają dzielić się chodnikiem z samochodami

Przestrzeń

MI: Piesi mają dzielić się chodnikiem z samochodami

Jakub Dybalski 15 maja 2019

Lublin. Sąd w 2016 r.: Hulajnoga elektryczna nie jest pieszym

Prawo & Finanse

Lublin. Sąd w 2016 r.: Hulajnoga elektryczna nie jest pieszym

Jakub Dybalski 23 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5