Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Azyle już gotowe. Obozowa bezpieczniejsza dla pieszych

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-10-23 12:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZDM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Azyle  już gotowe. Obozowa bezpieczniejsza dla pieszych
fot. ZDM Warszawa
Warszawa: Azyle  już gotowe. Obozowa bezpieczniejsza dla pieszych
Warszawa: Azyle  już gotowe. Obozowa bezpieczniejsza dla pieszych
Warszawa: Azyle  już gotowe. Obozowa bezpieczniejsza dla pieszych
Warszawscy drogowcy oprawiają bezpieczeństwo na ul. Obozowej. Na pięciu najbardziej niebezpiecznych przejściach wybudowane zostały azyle dla pieszych. Do wykonania pozostaje montaż słupków przy wyspach i progów zwalniających przed przystankami. Zaproponowane przez ZDM rozwiązanie jest doraźnym do czasu przebudowy ulicy.

Obowiązujące do czasu rozpoczęcia prac rozwiązania na ul. Obozowej były dla pieszych wyjątkowo nieprzyjazne. Aby przejść na drugą stronę ulicy, musieli pokonać na raz obie jezdnie i torowisko tramwajowe. W dodatku musieli nieco baczniej rozejrzeć się przed wkroczeniem na pasy, ponieważ szerokość jednopasmowej jezdni skłaniała część kierowców do wyprzedzania. Sprawy nie ułatwiały też przystanki tramwajowe, gdzie – ze względu na brak peronów przystankowych – wsiada i wysiada się z tramwaju wprost na jezdnię.

Drogowcy przygotowaliy rozwiązanie doraźne (do czasu generalnej przebudowy ulicy). Była nim budowa azyli dla pieszych przy wszystkich pięciu przejściach bez sygnalizacji świetlnej pomiędzy ul. Księcia Janusza a al. Prymasa Tysiąclecia: przy przystanku Dalibora (dwa przejścia) i Magistracka (dwa przejścia) oraz przy ul. Majakowskiego.

Każde z przejść zyskało dwie wysepki oddzielające jezdnię od torowiska. Ich budowa już się zakończyła. Dzięki temu piesi mogą pokonywać przejścia na raty, zaś one same stały się krótsze – jezdnia w ich rejonie liczy 3,5 metra szerokości. Tam, gdzie zebry, pozostało jedynie wstawienie słupków na skrajach wysepek, by informowały o nich kierowców – część słupków już została umozowana.

Kończy się malowanie oznakowania poziomego przy powstałych azylach. Do wyznaczenia została tylko martwa strefa w kilku miejscach na jezdni. Całość prac dopełni montaż progów zwalniających przed przystankami. Spowalniacze powinny zostać zainstalowane najpóźniej na początku przyszłego tygodnia.

Przy okazji poprawione zostało też bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Ciołka u zbiegu z Obozową. Powstaje tam wyspa dzieląca ruch w obu kierunkach. Jest wyznaczana w miejscu obowiązującego dotąd lewoskrętu. Prace z tym związane ruszyły w czwartek i potrwają kilka dni. Po zmianie skręt w lewo nadal będzie możliwy – będzie odbywał się z pasa przeznaczonego dotychczas tylko do skrętu w prawo.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5