Tramwaje Warszawskie planują w najbliższych latach, w tej unijnej perspektywie finansowej, powiększyć sieć torowisk o niemal jedną czwartą. W sumie do 2023 r. wybudowanych ma zostać aż 31 km nowych tras. – To wzrost, który [w takiej intensywności] nigdy w Warszawie nie był zanotowany – podkreśla Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. 
W tej chwili sieć tramwajowa stolicy liczy ok. 130 km, a składy przejeżdżają rocznie ok. 53 mln kilometrów. Środki unijne pozwoliły w ostatnich latach na zmianę oblicza stołecznych tramwajów, których symbolem wcześniej były 
wiekowe „parówki” (pojazdy serii 13N). – Lata 2007-2015 poświęciliśmy na to, by naszą infrastrukturę eksploatowaną poprawić – by była bezpieczna, ekologiczna, jak najmniej hałasowała. Skupialiśmy się na modernizacjach tras tramwajowych i wymianie taboru. Wydaliśmy na inwestycje prawie 2,7 mld zł, z tego dofinansowanie wyniosło 1,7 mld zł – podkreśla Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich. 
W ubiegłej perspektywie finansowej wybudowano 6 km nowych tras tramwajowych – wzdłuż Powstańców Śląskich i na Tarchominie. Teraz spółka ma znacznie bardziej ambitny projekt. – W tej perspektywie będzie położony nacisk na rozwój infrastruktury tramwajowej. W latach 2016-2023 chcemy wybudować aż 31 km tras tramwajowych. To wzrost, który [w takiej intensywności] nigdy w Warszawie nie był zanotowany – podkreśla Karos. 
– Planujemy – na dzisiaj, do czego są Tramwaje Warszawskie w umowie wykonawczej zobowiązane – wydać prawie 3 mld zł. To wysiłek finansowy niesamowity. Mamy nadzieję, że ten ambitny program uda się zrealizować, a mieszkańcy będą zadowoleni – mówi prezes Tramwajów Warszawskich.
W sumie  na ten program inwestycyjny składa się pięć tras. W dalszym ciągu kontynuowana będzie budowa trasy tramwajowej w zachodniej części Białołęki, 
od Nowodworów do Winnicy (z podziałem na etapy). Powstanie również trasa 
na Kasprzaka od Skierniewickiej do Wolskiej. Tramwaj zyska 
także Gocław. Największą inwestycją jest bez wątpienia trasa 
z Woli, przez Dw. Zachodni, Ochotę, Mokotów do Wilanowa. Podzielono ją na kilka etapów – 
od Kasprzaka do Dw. Zachodniego, 
od Dw. Zachodniego do Grójeckiej, 
od Banacha do Rakowieckiej, 
od Rakowieckiej przez Dolny Mokotów do Miasteczka Wilanów (z możliwymi 
odgałęzieniami), a także dodatkowe 
miejsce do zawracania tramwajów w centrum. Najnowszą inwestycją natomiast jest
 tramwaj na Zieloną Białołękę.  
Do obsługi nowych tras przewidziano 
nową zajezdnię na Annopolu. Ponadto spółka prowadzi teraz 
przetarg na zakup 123 tramwajów jedno- i dwukierunkowych, różnej długości, z opcją na kolejne 90 pojazdów.