Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Arriva z najtańszą ofertą dla ZTM. Wszyscy stawiają na MAN-a

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-03-13 17:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa. Arriva z najtańszą ofertą dla ZTM. Wszyscy stawiają na MAN-a
fot. Mobilis
Tylko Arriva i Michalczewski zaproponowały ZTM Warszawa usługę w cenie, która mieści się w założeniach finansowych zamawiającego. Chodzi o ośmioletnią obsługę linii 50 autobusami 18-metrowymi. Wszyscy czterej oferenci zaproponowali Warszawie autobusy MAN–a, spełniając założenie ZTM–u, który chciał, by tabor miał napęd gazowy.

Przedmiotem przetargu jest obsługa linii od 1 grudnia 2018 r. do końca 2026 r. w wymiarze ok. 4 mln wozokilometrów rocznie. ZTM przeznaczył na to 347 848 300,8 zł brutto. Najtańszą ofertę w postępowaniu złożyła Arriva – 320 483 752,14 zł brutto. W założeniach finansowych zamawiającego zmieścił się jeszcze tylko Michalczewski (342 631 003,31 zł brutto). Nie zmieściły się w nich PKS Grodzisk Mazowiecki (359 132 876,72 zł brutto) i Mobilis (368 686 592,91 zł brutto).

Wszyscy przewoźnicy zaproponowali Warszawie gazowe wersje przegubowych autobusów MAN. Choć napęd CNG nie był wymogiem niezbędnym, to był na tyle wysoko punktowany, że zaproponowanie innego spowodowałoby utratę szansy na wygraną. Arriva, podobnie jak pozostali przewoźnicy, chce wozić pasażerów autobusami MAN Lion's City CNG, choć PKS Grodzisk Mazowiecki pozostawił sobie też możliwość skorzystania z gazowych Scanii CityWide 18LF.

Teraz oferty będą sprawdzane, ale jest mało prawdopodobne, że zwycięstwo nie przypadnie Arrivie, bo kryteria przetargowe były bardzo proste. Przy 60 proc. punktów za zaproponowaną cenę, pozostałe są przyznawane za rodzaj zaproponowanego napędu, przy czym najwięcej za napęd gazowy (CNG, LNG lub biogaz), nieco mniej za napęd hybrydowy z ograniczeniem emisji w strefie przystanku (mnożnik 0,8), znacznie mniej za hybrydy bez takiej funkcji (mnożnik 0,4) a pojazdy z innym napędem w ogóle nie uzyskałyby punktów w tym kryterium. Ponieważ wszyscy zaproponowali taki sam napęd, zapewne zdecyduje cena.

Przetarg nie przebiegał bezproblemowo. W jego sprawie wypowiadała się już Krajowa Izba Odwoławcza, która trzy tygodnie temu uznała obiekcje Europa Express City (ostatecznie przewoźnik i tak nie złożył oferty) i nakazał zezwolenie na sumowanie wymaganego doświadczenia przez przewoźników startujących w konsorcjum. Mobilis z kolei miał wątpliwości co do zasad waloryzacji stawki za wozokilometr (te ZTM uwzględnił jeszcze przed ogłoszeniem wyroku) i do promowania napędu gazowego (tego zastrzeżenia KIO nie podzieliła).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tychy na razie bez gazowych mikrobusów

Komunikacja

Tychy na razie bez gazowych mikrobusów

Witold Urbanowicz 06 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5