Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: 80 autobusów dla MZA wyleasinguje Mercedes

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
09-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: 80 autobusów dla MZA wyleasinguje Mercedes
fot. Martyn Janduła
Miejskie Zakłady Autobusowe prowadziły przetarg na leasing finansowy 80 autobusów. Zamówienie obejmowało dostawę 35 pojazdów o długości 12 metrów, a także 45 przegubowców, spośród których pięć mają stanowić autobusy gazowe. W obu częściach przetargu to właśnie Mercedes dostarczy pojazdy.

Solówki od Mercedesa

Przetarg MZA na leasing 80 autobusów podzielony był na części. Pierwsza zawierała leasing finansowy 35 fabrycznie nowych autobusów klasy maxi, czyli pojazdów 12-metrowych. Na realizację zamówienia przeznaczono 189 dni.

Pojazdy powinny mieć 11,8-12,2 m długości. Ich pojemność określono na 85 podróżnych (przy napełnieniu 6,7 osoby na metr kwadratowy), w tym co najmniej 24 na miejscach siedzących, z czego sześć dostępnych będzie z poziomu podłogi. Pojazdy mają posiadać trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 (otwierane do wewnątrz lub na zewnątrz). Autobusy powinny być w pełni niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 340 mm. Wymagany jest silnik 6-cylindrowy lub 5-cylindrowy, 4-suwowym o mocy 180-230 kW i pojemności 6,5-11,0 dm3. Silnik oczywiście powinien spełniać normę Euro 6.

Na udział w tej części zdecydowały się dwie firmy – Evo Bus od Mercedes Benz z autobusami Conecto oraz MAN, z autobusami Lion’s City. MZA zadecydowało, że to autobusy Mercedesa pojawią się w Warszawie. Oferta Mercedesa wydała się dla MZA najkorzystniejsza, mimo że okazała się droższa o ok. 200 tys. zł. Evo Bus nadrobił przede wszystkim punkty za pojemność silnika i jego parametry techniczne, kluczowa okazała się jednak kwestia poprawy bilansu energetycznego i zmniejszających zużycie paliwa z zastosowaniem fotowoltaiki lub/oraz magazynowaniem energii. Mercedes zaproponował, że zaoferuje oba rozwiązania w tym zakresie, w przeciwieństwie do MAN-a, który odmówił w obu kwestiach tracąc sporo punktów. Koszt kontraktu to 50,1 mln zł.

Przegubowe też od Mercedesa

Druga część przetargu obejmowała leasing 45 fabrycznie nowych autobusów przegubowych zasilanych dieslem. Na realizację tej części zamówienia przeznaczono 224 dni.

Na udział w tej części zamówienia zdecydował się wyłącznie Evo Bus, który również dostarczy autobusy Mercedesa. Będą to pojazdy z tej samej rodziny Conecto. Autobusy także zostaną wyposażone w rozwiązania dbające o ekologię, mające poprawić bilans energetyczny i zmniejszyć zużycie paliwa. Koszt kontraktu to 88,5 mln zł.

Nie jest to pierwszy leasing pojazdów w wykonaniu MZA. W październiku 2015 r. została podpisana umowa z konsorcjum Solaris Bus&Coach oraz Millennium Leasing na dostawę i 71-miesięczną dzierżawę 60 fabrycznie nowych autobusów. Wartość umowy to ok. 107 mln zł brutto.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5