Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elektryczne solbusy w Warszawie? Oferta 2G Bus&Coach i Blue Line najtańsza

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Elektryczne solbusy w Warszawie? Oferta 2G Bus&Coach i Blue Line najtańsza
fot. MJ
Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły dziś trzy oferty w przetargu na zakup 10 autobusów elektrycznych. Zaskakująco najtańszą złożyło konsorcjum firm 2G Bus&Coach z Bydgoszczy oraz Blue Line, które zaoferują Warszawie autobusy Solbusa. Pozostałe oferty złożyły Ursus Bus oraz Solaris.

Wspomniane konsorcjum za swoje pojazdy zażyczyło sobie 23 589 714,90 zł. Druga pod względem ceny jest oferta Ursus Busa (czyli konsorcjum Ursusa i AMZ Kutno) – 24 981 300 zł. Najdroższe pojazdy zaoferował Solaris , który za 10 pojazdów chce 26 438 850 zł. Jak poinformowały MZA wszystkie oferty mieszczą się w sumie jaką przewoźnik zaplanował na zakupy. Co istotne oferty nie złożył chiński producent autobusów BYD, który rywalizował w poprzednim przetargu z Solarisem, a jego testowe autobusy od kilku miesięcy jeżdżą po Warszawie.

Firma 2G Bus&Coach (więcej o niej przeczytacie tutaj) to spółka, której szefuje Dariusz Gackowski, dyrektor w Lider Trading czyli dystrybutorze solbusów. To właśnie te autobusy, w wersji elektrycznej, mają zostać zaproponowane MZA. Po stolicy jeździ już 35 solbusów w barwach MZA napędzanych LNG, sprowadzonych dwa lata temu.

Teraz oferty będą badane pod kątem zgodności z warunkami przetargu. Cena stanowi kryterium o wadze 88 proc. pozostałe punkty będzie można otrzymać za kryteria techniczne (8 proc.) i za zużycie energii elektrycznej (4 proc.).

MZA Warszawa chcą kupić 12-metrowe, całkowicie niskopodłogowe pojazdy, które mają być ładowane metodą plug–in, ale też będą posiadać możliwość ładowania za pomocą pantografu. Stolica planuje postawić docelowo kilkanaście ładowarek napowietrznych. Każdy powinien być wyposażony w silnik trakcyjny przystosowany do działania w temperaturze do -30 stopni, oraz z funkcją ograniczenia prędkości do 80 km/h, oraz akumulatory trakcyjne o pojemności minimum 200 kWh. Częścią zamówienia jest też dostarczenie 10 ładowarek, w tym minimum ośmiu o mocy 40 kW, oraz dwóch posiadających możliwość przyspieszonego ładowania i moc 120 kW.

Pojazdy, które będą stacjonować w zajezdni "Woronicza", muszą być wygodne dla pasażerów. Posiadać niską podłogę na całej długości i troje drzwi w układzie 2–2–2. Powinny pomieścić minimum 70 osób, w tym 23 na miejscach siedzących. Cztery z nich powinny być przeznaczone dla pasażerów niepełnosprawnych i umiejscowione w pobliżu drugich drzwi, a minimum sześć powinno być dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W dodatku w pojeździe powinno się znaleźć jedno miejsce na wózek inwalidzki i jedno na wózek dziecięcy.

Co ciekawe kupione w zeszłym roku elektrobusy, które dostarczył Solaris, trafiły do stolicy za 21 894 000 zł. Tym razem zamawiający jednak nieco zmodyfikował opis autobusów.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Komunikacja

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Roman Czubiński 10 września 2024

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Komunikacja

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Komunikacja

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Komunikacja

Warszawa: MZA kupiły zajezdnię Płochocińska

Roman Czubiński 10 września 2024

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Komunikacja

Warszawa: MZA zamawia ładowarki

Roman Czubiński 27 sierpnia 2024

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Komunikacja

MZA Warszawa z ofertą na używane gazowce

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij