Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: 200 tys. osób na nowym moście pieszo-rowerowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

Około 200 tys. osób odwiedziło most pieszo-rowerowy nad Wisłą w pierwszym tygodniu od otwarcia. Nowa przeprawa cieszy się ogromnym zainteresowaniem – podczas inauguracyjnego weekendu i świąt wielkanocnych obiekt wypełniły tłumy warszawianek i warszawiaków oraz turystów.

Pierwszy most w Warszawie dla pieszych oraz rowerzystów ma 452 metrów długości i połączył Śródmieście z Pragą. Obiekt został otwarty w czwartek 28 marca – po dwóch latach od rozpoczęcia prac, na miesiąc przed terminem. W pierwszym, wieczornym spacerze po nowo wybudowanej przeprawie wziął udział prezydent Rafał Trzaskowski oraz tłumy mieszkanek i mieszkańców stolicy.

Jednopoziomowy most wspiera się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu przeprawa poszerza się na dwie rampy, które zostały przerzucone nad bulwarami na wysokości Wybrzeża Kościuszkowskiego. Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy jest zmienna i w najwęższym punkcie wynosi 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerza się do 16,3 m.

Most poza funkcją komunikacyjną, ma także walory rekreacyjne. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych „zagięciach” konstrukcja jest znacznie szersza, aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki na Wisłę i Warszawę, a zwłaszcza jej zabytkowe centrum – wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dlatego specjalnie z myślą o osobach chcących odpocząć konstrukcja została wyposażona w drewniane siedziska.

Nowy most znacznie przybliżył lewobrzeżną Warszawę do centrum – fizycznie i symbolicznie. Piesi spacerem mogą pokonać przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą nią w 2 minuty. Po jego otwarciu oraz rewitalizacji ul. Okrzei wraz z ul. Ząbkowską, stanie się on nową osią – praską wersją Traktu Królewskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Przestrzeń

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Wiadomości Szczecin 10 października 2024

Szczecin. Widać już podpory kładki pieszo-rowerowej nad ul. Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Wiadomości Szczecin 29 lipca 2024

Warszawa otwiera most pieszo-rowerowy przez Wisłę

Mobilność

Kraków: Umowa na kładkę Ludwinów – Kazimierz podpisana

Przestrzeń

Zobacz również:

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Przestrzeń

Szczecin. Kładka nas Struga już stoi

Wiadomości Szczecin 10 października 2024

Szczecin. Widać już podpory kładki pieszo-rowerowej nad ul. Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Przestrzeń

Szczecin. Rusza budowa 35-metrowej kładki nad Struga

Wiadomości Szczecin 29 lipca 2024

Warszawa otwiera most pieszo-rowerowy przez Wisłę

Mobilność

Kraków: Umowa na kładkę Ludwinów – Kazimierz podpisana

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij