Partnerzy serwisu:
Komunikacja

W zakładach Stadlera trwa zabudowa wnętrza tramwaju dla Krakowa

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-07-25 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa MPK Kraków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W zakładach Stadlera trwa zabudowa wnętrza tramwaju dla Krakowa
fot. MPK Kraków
W zakładach Stadlera trwa zabudowa wnętrza tramwaju dla Krakowa
W zakładach Stadlera trwa zabudowa wnętrza tramwaju dla Krakowa
W zakładach Stadlera trwa zabudowa wnętrza tramwaju dla Krakowa
W zakładzie firmy Stadler Polska w Siedlcach trwają intensywne prace nad zabudową gotowych stalowych członów tramwajów dla Krakowa. Pierwszy z nich zostanie dostarczony do stolicy Małopolski na początku 2020 r.

Na zaawansowanym etapie są prace przy pierwszym z 50 nowych tramwajów dla Krakowa. W polakierowanych pudłach kolejnych wagonów są obecnie montowane szyby, podłoga oraz inne elementy wyposażenia wnętrza. Zakupione zostały także podzespoły potrzebne do budowy pojazdów. To oznacza, że zamówienie jest realizowane zgodnie z planem, a pierwszy nowy tramwaj zostanie dostarczony do Krakowa już w styczniu 2020 roku.

Realizowany kontrakt obejmuje dostawę 50 nowych niskopodłogowych tramwajów. Będą one mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. W każdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach. W środku znajdą się także automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą. Z myślą o użytkownikach smartfonów w pojeździe do dyspozycji będą porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). Więcej o założeniach jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej pisaliśmy tutaj.

Podpisana w styczniu zeszłego roku umowa ramowa z konsorcjum firm Solaris Bus & Coach i Stadler Polska zakłada dostawy do 50 tramwajów. Umowa realizacyjna pierwszej części zamówienia obejmuje 35 pojazdów. W grudniu MPK Kraków podpisało umowę na pozostałe 15 tramwajów. Wszystkie mają zostać dostarczone w 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5