Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

W Warszawie spacyfikowano niebezpieczną ulicę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
W Warszawie spacyfikowano niebezpieczną ulicę
fot. ZDM Warszawa
Po zamontowaniu przed miesiącem progów zwalniających na warszawskim Gocławiu, gdzie wcześniej w groźnym wypadku BMW potrąciło w pobliżu szkoły chłopca, Zarząd Dróg Miejskich sprawdził jak działają. Samochody zwolniły do ok. 30 km/h. Jeśli szeroki audyt wykaże taką potrzebę i będą chcieli tego mieszkańcy, ZDM przebuduje i zwęzi tamtejszą jezdnię.

Instalację progów potraktowano póki co jako działanie doraźne. Za zgoda policji i inżyniera ruchu zamontowano je na odcinku ul. Umińskiego, w miejscu, gdzie w marcu BMW potrąciło na pasach chłopca. Rozpędzony samochód wpadł na „zebrę” choć jadący drugim pasem samochód nauki jazdy zatrzymał się, by przepuścić pieszych. Mieszkańcy zażądali zamontowania tam sygnalizacji świetlnej, w czym poparł ich minister spraw wewnętrznych Mariusz Błaszczak. Urzędnicy z ZDM uznali jednak, że lepszy efekt da instalacja progów zwalniających.

Z badań przeprowadzonych 5 maja między godziną 9.45 a 13.15 wynika, że rzeczywiście. Punkty radarowego pomiaru prędkości chwilowej rozstawiono w czterech miejscach, w każdym kierunku przed znakiem ograniczenia prędkości do 30 km/h, oraz za progami a przed przejściem.

Montaż progów znacząco wpłynął na ograniczenie prędkości na ulicy Umińskiego. Przeciętna prędkość pojazdów jadących od strony ul. Fieldorfa wynosi 51 km/h, jednak po przejechaniu progu, na przejściu dla pieszych już tylko 23 km/h. W przeciwnym kierunku kierowcy zwalniają z 47 km/h przed progiem do 27 km/h za progiem.

ZDM podkreśla, że fizyczne uspokojenie ruchu działa niemal na wszystkich kierowców. Bezpośrednio przed przejściem dla pieszych 85 proc. kierowców od strony ul. Fieldorfa jechało z prędkością nie większą niż 33,7 km/h, natomiast w przeciwnym kierunku 85proc. kierowców nie przekraczało prędkości 38 km/h. Prawie nikt nie rozpędzał się do 50 km/h (rekordziście zmierzono 57 km/h).


źrodło: ZDM Warszawa

Wg danych Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uderzenie w pieszego przy prędkości pojazdu 30 km/h daje ponad 90 proc. szans na przeżycie przez niego wypadku. Przy prędkości 50 km/h (czyli takiej, z jaką poruszały się pojazdy przed montażem progów) szanse przeżycia spadają do 40-60 proc., a przy prędkości większej niż 70 km/h – do zera.

ZDM podpisał umowę na wykonanie audytu BRD, który obejmie wszystkie przejścia dla pieszych na ul. Abrahama, Umińskiego, Meissnera. Jeśli audyt wskaże taką potrzebę, urzędnicy zapowiadają kolejne zmiany polegające np. na zwężeniu tych ulic do jednego pasa ruchu, z przeznaczeniem zewnętrznych pasów na parkowanie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5