Za miesiąc rozpocznie się przebudowa najtrudniejszego odcinka torów tramwajowych w Częstochowie. Ta część – od ronda Mickiewicza do alei Jana Pawła II – przebiega przez ścisłe centrum miasta i będzie wyzwaniem logistycznym. Odcinek od skrzyżowania z ulicą Jasnogórską do ronda Mickiewicza będzie wykonywany w technologii tzw. zielonego torowiska – pierwszego tego rodzaju w mieście.
W Częstochowie modernizowany jest prawie 14-kilometrowy odcinek trasy tramwajowej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli przy alei Pokoju. Obejmuje wymianę i przebudowę starych elementów infrastruktury tramwajowej – torowiska, sieci trakcyjnej, okablowania, sterowania, przejazdów i małej architektury.
Kontrakt realizowany jest w formule projektuj i buduj z podziałem na sześć odcinków. Część odcinków jest podzielona na pododcinki, dla których wykonawca musi uzyskać osobne decyzje administracyjne pozwalające na realizacje prac. Roboty torowe poprzedzone były pracami związanymi z przebudową infrastruktury podziemnej, która kolidowała z inwestycją. Wykonawca prac – konsorcjum, którego liderem jest sopocka firma NDI – zrealizowało i udostępniło do ruchu już dwa odcinki przebudowywanych torów: tzw. odcinek piąty z pętlą na Rakowie na południu Częstochowy oraz odcinek czwarty przy wyjeździe z zajezdni MPK.
– Aktualnie na pętli Kiedrzyńska realizujemy roboty torowe polegające na rozbiórce istniejącego torowiska i budowie konstrukcji nowego. W międzyczasie wykonujemy fundamenty pod słupy trakcyjne – mówi Łukasz Susło, dyrektor kontraktu z firmy NDI. – Na północy realizujemy dwa odcinki – tzw. pierwszy wraz z pętlą na Fieldorfa oraz odcinek drugi od alei Jana Pawła II do ulicy Kiedrzyńskiej – dodaje.
– Firma NDI i podwykonawcy wykonują gigantyczne prace na terenie miasta podejmując się tej budowy tak naprawdę nowej linii tramwajowej w starym śladzie pomiędzy południem i północą miasta – mówi Maciej Hasik, rzecznik MPK Częstochowa. – Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie mocy przerobowych innej firmy realizującej kontrakt w ramach tego zadania – bydgoskiej Pesy, która dostarcza dziesięć nowych tramwajów typu Twist. Jest szansa, że kiedy ten największy w historii miasta kontrakt tramwajowy zostanie zrealizowany, to tramwaj przestanie być tylko elementem miejskim, a stanie się modnym, bezpiecznym, komfortowym, środkiem lokomocji i że częstochowianie pokochają go na nowo – dodaje Hasik.
Wartość umowy podpisanej w maju 2018 r, to 115,7 mln zł brutto. Planowana data zakończenia robót to 31 stycznia 2021 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.