Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Sosnowiec: Wydłużą trasę tramwajową na Zagórzu. Ruszył przetarg

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-04-17 11:23
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Sosnowiec: Wydłużą trasę tramwajową na Zagórzu. Ruszył przetarg
fot. Martyn JandułaZdjęcie ilustracyjne - budowa trasy tramwajowej w Olsztynie
Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej na Zagórzu w Sosnowcu jako przedłużenia linii 15. W sumie w ciągu nieco ponad dwóch lat od zawarcia umowy powstać ma ok. 3 km nowych torowisk.

Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie, uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, a także budowa nowej linii tramwajowej w Sosnowcu w dzielnicy Zagórze. Trasa będzie przebiegać od istniejącej pętli linii 15, w tunelu pod ul. Braci Mieroszewskich, równolegle do Białostockiej, następnie wzdłuż al. Paderewskiego oraz ul. Marszałka Rydza-Śmigłego. Pętlę zaplanowano w rejonie ronda Jana Pawła II, na skrzyżowaniu Braci Mieroszewskich i 11 Listopada. Ogłoszenie o zamówieniu trafiło do dziennika urzędowego Unii Europejskiej, zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji.

Zakres zamówienia przewiduje przebudowę układu drogowego ul. Braci Mieroszewskich. W rejonie projektowanego wiaduktu nad przyszłymi torami tramwajowymi przewidziano centrum przesiadkowe. Przystanki tramwajowe powstaną pod wiaduktem, na górę będą prowadzić windy. Rozbudowane zostanie też rondo Jana Pawła II. Zaplanowano pętlę na wyspie centralnej. Przystanek końcowy, dwa przystanki początkowe z torem odstawczym i punktem dyspozytorskim zaplanowano w pasie dzielącym ul. Marszałka Rydza-Śmigłego.

W zakresie przedmiotu zamówienia ujęto także wykonanie nawierzchni drogowych w torach, perony oraz dojścia do peronów, ekran akustyczny zmniejszający negatywne oddziaływanie torowiska tramwajowego na budynek mieszkalny posesji przy al. Wolności 18 oraz smarownice torowe, zmniejszające zużycie szyn, a także usunięcie kolizji z uzbrojeniem podziemnym i napowietrzną linią 30 kV.

Tramwaje Śląskie informują, że toczy się postępowanie o wydanie pozwolenia na budowę dla tej trasy w oparciu o projekt budowlany opracowany przez Meritum Projekt. Dokumentacja ta będzie podlegać optymalizacji przez wykonawcę. Decyzja o pozwoleniu na budowę zostanie przekazana przed podpisaniem umowy.

Termin składania ofert mija 20 maja. O wyborze decydują cena (80%), doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (15%) oraz gwarancja (5%). Na realizację przeznaczono 27 miesięcy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5