Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

W przyszłym roku przez pół roku bez WKD do centrum Warszawy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
W przyszłym roku przez pół roku bez WKD do centrum Warszawy
fot. MJ
Przebudowa Warszawy Zachodniej wpłynie na organizację ruchu pociągów Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Wiadomo, że w przyszłym roku konieczne będzie wstrzymanie na ok. pół roku kursowania pociągów do stacji Warszawa Śródmieście WKD. W rejonie przystanku Warszawa Reduta Ordona zostaną zabudowane tymczasowe rozjazdy.

Od zeszłego roku trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni korzystają już z nowych peronów 6, 7 i 8. Powstają m.in. nowe, wielkie zadaszenie, tunel z podziemnym dworcem, tunel tramwajowy i kładka. Jeszcze w tym roku zgodnie z zapowiedziami zamknięte mają zostać perony 3, 4 i 5. W ostatnim etapie roboty obejmą perony 1 i 2.

Do utrudnień szykuje się Warszawska Kolej Dojazdowa, korzystająca z peronu nr 1. – Cyklicznie, co trzy miesiące, odbywają się spotkania z PKP PLK nt. modernizacji Warszawy Zachodniej. Jak wynika z ostatniego spotkania, 1 marca 2023 r. zamknięta zostanie możliwość przejazdu pociągów wukadki. Będziemy dojeżdżać do przystanku Warszawa Reduta Ordona. Zakładamy, że przerwa może potrwać ok. 6 miesięcy – mówi Michał Panfil, prezes WKD.

Aby ruch pociągów przez tak długi czas mógł odbywać się sprawnie, konieczne jest dostosowanie przystanku Warszawa Reduta Ordona. – Jesteśmy na etapie projektowania układu rozjazdowego w obrębie tego przystanku. Na razie zabudowa jako tymczasowe, ale jeśli warunki pozwolą, być może uda się go zachować i wpiąć w system sterowania ruchem – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. Wiadomo jednak, że częstotliwość i tak będzie musiała zostać nieco ograniczona – co 12-15 minut zamiast co 10 minut. Uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza, do tego pasażerowie na podstawie ważnego biletu wukadki będą mogli podróżować pociągami KM i SKM.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia nie taka wygodna na styku PLK i PKP SA

Witold Urbanowicz 04 sierpnia 2023

Budowa Warszawy Zachodniej potrwa aż do końca 2024 r.

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Będzie zadaszenie nad pieszą kładką

Mobilność

Informacja pasażerska na stacji Warszawa Zachodnia w nowej odsłonie

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia: Już niebawem zamknięcie kolejnych peronów

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5