Partner serwisu
Komunikacja

W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
W Poznaniu zakończyła się era niezmodernizowanych Siemensów Combino
fot. MPK Poznań
Ostatni niezmodernizowany Siemens Combino właśnie opuścił Poznań i pojechał na modernizację do firmy Saatz. Tym samym w stolicy Wielkopolski zakończyła się właśnie era niezmodernizowanych tramwajów od Siemensa, które kursują po mieście od 2003 roku.

MPK Poznań posiada w swojej flocie 14 tramwajów Siemens Combino, które przechodzą aktualnie naprawę główną rozpoczętą w 2021 roku. Procesem naprawy zajęła się firma Saatz, która wygrała przetarg na to zadanie. MPK poinformowało właśnie, że z Poznania wyjechał ostatni niezmodernizowany wagon, oznaczony numerem 507.

“Po zakończeniu porannej zmiany na linii 7, tramwaj został przygotowany przez zaplecze techniczne zajezdni do transportu i przewieziony na zajezdnię Franowo. 🛠️ Stamtąd trafi do firmy SAATZ, która przeprowadzi jego modernizację, dostosowując pojazd do pozostałych 10 wagonów kursujących już po Poznaniu” – napisało MPK na swoim facebooku.

Tak jak napisano wyżej, po mieście kursuje już 10 zmodernizowanych pojazdów, a wkrótce dołączy do nich tramwaj o numerze bocznym 513. W modernizacji pozostają obecnie wozy o numerach 511 oraz 512.

Co ważne, pierwszy z serii wagonów Combino użytkowanych przez spółkę zachował swoje oryginalne malowanie, co wyróżnia go na tle pozostałych tramwajów z tej serii. Jest to pojazd o numerze 501, który został także wyposażony w specjalną tapicerkę prezentującą poznańską historię wagonów Combino zapisaną na zdjęciach.

Przypomnijmy, że MPK użytkuje wozy Siemens Combino od 2003 roku. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Poznań wykupuje używane przegubowce od Solarisa

Komunikacja

MPK Poznań wykupuje używane przegubowce od Solarisa

Jakub Rösler 19 marca 2024

Kto wyremontuje torowisko na poznańskim Moście Dworcowym?

Przestrzeń

Poznań: Wiemy z czego wynika problem Gamm na PST

Komunikacja

MPK Poznań wciąż szuka kierowców autobusów

Komunikacja

MPK Poznań wciąż szuka kierowców autobusów

Redakcja/inf. pras. 06 lutego 2024

Zobacz również:

MPK Poznań wykupuje używane przegubowce od Solarisa

Komunikacja

MPK Poznań wykupuje używane przegubowce od Solarisa

Jakub Rösler 19 marca 2024

Kto wyremontuje torowisko na poznańskim Moście Dworcowym?

Przestrzeń

Poznań: Wiemy z czego wynika problem Gamm na PST

Komunikacja

MPK Poznań wciąż szuka kierowców autobusów

Komunikacja

MPK Poznań wciąż szuka kierowców autobusów

Redakcja/inf. pras. 06 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5