Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Łódzkie: Bez zmian operatorów na wojewódzkich liniach autobusowych

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2022-02-11 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Bez zmian operatorów na wojewódzkich liniach autobusowych
fot. Kasper Fiszer
Samorząd województwa łódzkiego zawarł umowy na obsługę regionalnych połączeń autobusowych z dotychczasowymi operatorami. Czwarty rok z rzędu kontrakty otrzymały więc regionalne PKS-y oraz jedna firma niewywodząca się z dawnej Krajowej Państwowej Komunikacji Samochodowej. Oferta na części tras uległa pewnemu rozszerzeniu.

Od 2019 r. samorząd województwa łódzkiego organizuje sieć linii autobusowych o zasięgu regionalnym, które mają uzupełniać system transportu kolejowego. Urząd marszałkowski nie zawarł jednak z operatorami umów wieloletnich. Rokrocznie negocjuje więc z przewoźnikami nowe kontrakty. Jak potwierdził region, w 2022 r. ich lista się nie zmieniła. Połączenia nadal realizują więc PKS-y z Łęczycy, Opoczna, Skierniewic, Tomaszowa Mazowieckiego, Bełchatowa i Wielunia, a także firma Wicher-Travel.

Region rozszerzył ofertę, także na istniejących już liniach

– Żadne połączenia nie zostały zlikwidowane – zapewnia Jacek Grabarski z Wydziału Prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Na niektórych liniach nieznacznie zwiększona została natomiast częstotliwość kursów. Rozpoczęła też kursować anonsowana już wcześniej linia Sieradz – Ostrów Warcki – Poddębice.

Siatka połączeń organizowanych przez UMWŁ jest jedną z największych w kraju. Samorząd regionalny zdecydował się przy tym na obsługę szeregu relacji o charakterze lokalnym, np. na terenie gminy Ozorków, ustanawiając trasy o zasięgu międzypowiatowym tak, by gwarantowały też dojazd z mniejszych miejscowości do siedzib gmin. Częściowo odbija się to na czasie jazdy w dłuższych relacjach, te jednak są często obsługiwane równolegle szybszymi liniami komercyjnymi bądź kolejowymi.

Nie stworzono węzłów skupiających więcej linii

Wciąż nie stworzono natomiast węzłów komunikacyjnych w miejscowościach, w których zbiega się większa liczba linii, w tym w samej Łodzi. Część kursów dojeżdża w rejon dworca Łódź Kaliska (nie zatrzymuje się tam jednak ani na dworcu autobusowym, ani na placu przed dworcem kolejowym). Część kończy się natomiast na Bałutach – na skrzyżowaniu ul. Zachodniej i Lutomierskiej. Żadna nie wjeżdża na dworzec Łódź Fabryczna (nazywany oficjalnie Wielostanowiskowym Przystankiem Autobusowym).

Obsługa kontraktu wojewódzkiego jest obecnie fundamentem działalności części operatorów, w tym np. PKS Łęczyca. Od czasu otwarcia systemu linii wojewódzkich przestały zaś funkcjonować jako firmy przewozowe PKS-y z Łodzi i Zduńskiej Woli. Nigdy nie obsługiwały one jednak tras zleconych przez UMWŁ.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5