Od marcowej korekty rozkładu jazdy powinny rozpocząć się zasadnicze stacje przy przebudowie stacji Ożarów Mazowiecki. Zamiast jednego peronu powstaną dwa perony wyspowe, co w przyszłości umożliwi obsługę nowej linii SKM.
W sierpniu 2017 r. PKP PLK podpisały umowę z firmą ZUE na prace projektowe i przebudowę stacji Ożarów Mazowiecki. Zakres prac obejmuje budowę dwóch peronów wyspowych zamiast obecnie istniejącego jednego peronu, budowę przejścia podziemnego, wymianę torów i przebudowę systemów sterowania ruchem. Prace miały zakończyć się „w połowie 2020 r.”. Przedłużające się
uzgodnienia z konserwatorem zabytków sprawiły, że zasadnicze prace nie ruszyły.
Zgodnie z zapowiedziami zasadnicze roboty na stacji w Ożarowie będą prowadzone w tym roku. – Wraz z korektą rozkładu jazdy PKP od połowy marca 2021 r. ruszy wreszcie przebudowa stacji PKP w naszym mieście. Obecnie trwa oczekiwanie na pozwolenie na budowę, które według najnowszych informacji powinno być uzyskane w lutym 2021 roku – poinformował Mariusz Latek, powiatowy radny, na miejskich stronach internetowych.
Od miesiąca trwają prace przygotowawcze do rozpoczęcia prac. Od marca 2021 r. ma zostać wyłączony jeden z torów, rozpocznie się stopniowa rozbiórka peronu. Podróżni będą korzystać z peronu tymczasowego, umiejscowionego od północnej strony miasta. – Wiadomo, że największe prace związane z tą inwestycją, wartą prawie 100 mln złotych, spółka ZUE SA z Krakowa chce wykonać w bieżącym roku, zaś prace wykończeniowe – w 2022 roku – dodaje Latek.
Przebudowa stacji w Ożarowie jest kluczowa pod kątem rozwoju połączeń SKM – rozbudowany zostanie układ torów na stacji, dzięki czemu stacja będzie mogła być wykorzystana jako końcowa dla pociągów aglomeracyjnych.