Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

W Koszalinie kończą się testy autobusu elektrycznego

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2022-02-07 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras UM Koszalin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Koszalinie kończą się testy autobusu elektrycznego
fot. UM Koszalin
W Koszalinie właśnie kończą się testy elektrycznego Mana. To pierwszy krok miasta w kierunku elektromobilności.

Koszalin kończy właśnie testy elektrycznego autobusu Man Lion’s City 12E. Trwały one tydzień i miały dać wskazówki na to, jak elektrobus będzie się sprawdzał na koszalińskich drogach. W najbliższych latach miasto planuje stopniową wymianę taboru, z powodu chociażby zapisów ustawy o elektromobilności.

Maksymalny zasięg do 500 kilometrów

W testowanym pojeździe za napęd odpowiada centralny silnik elektryczny o mocy ciągłej 160kW, pozwalający na rozwinięcie chwilowej mocy szczytowej do maksymalnie 240kW, dzięki czemu sprosta nawet najbardziej niespodziewanym sytuacjom drogowym. Energia magazynowana jest w bateriach w całości zabudowanych na dachu autobusu o pojemności nominalnej 480kWh. Tak duża pojemność magazynu pozwala na realizację zadań bez doładowywania w ciągu dnia brak konieczności korzystania z ładowarek pantografowych. Maksymalny zasięg pojazdu w sprzyjających warunkach przekracza nawet 500 km na jednym ładowaniu, a spodziewany regularny zasięg to około 270 – 300 km.

Wnętrze pojazdu zostało przeprojektowane w stosunku do rozwiązań znanych z dotychczas dostępnych autobusów, zapewniając jeszcze więcej miejsca - w wersji elektrycznej wieża silnika zastąpiona została fotelami dla pasażerów.

Pojazd zabiera na pokład 78 pasażerów

Ponadto autobus został wyposażony w system ESP zwiększający bezpieczeństwo, oświetlenie ambientowe, klimatyzację całpojazdową z pompą ciepła, lodówkę dla kierowcy, elektryczne sterowane szyby i lusterka, czujnik deszczu i zmierzchu. W autobusie zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych jak np. panele boczne wykonane ze szkła, czy piankowy dach pojazdu(konstrukcja sandwichowa).

Elektrobus umożliwia podróż ponad 78 pasażerom w tym 12 na miejscach dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Autobus został wyposażony we wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i wyposażenie zwiększające komfort wszystkich podróżnych w tym m.in. specjalne miejsce do przewozu wózków inwalidzkich i rampę ułatwiająca zajmowanie miejsca w pojeździe. Na pokładzie znalazła się klimatyzacja całopojazdowa i fotele o podwyższonym komforcie.

Długość pojazdu wynosi 12,2m, posiada 3 pary drzwi dwuskrzydłowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Bydgoszcz testuje kolejny autobus elektryczny

Komunikacja

Bydgoszcz testuje kolejny autobus elektryczny

Redakcja/inf. pras. 07 lutego 2022

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5