Partner serwisu
Przestrzeń

W Kaliningradzie rusza próbna eksploatacja Korsarza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Korsarz to pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj produkcji rosyjskiej dla sieci o rozstawie 1000 mm. Jego prezentacja odbyła się dzisiaj (28 grudnia) na pętli przy dworcu południowym. Teraz pokazowy pojazd będzie odbywał jazdy testowe bez pasażerów w ramach uzyskiwania homologacji.

Testy Korsarza, który wyprodukowała firma PK Transportnyje Sistiemy, potrwają do końca stycznia 2021 r. – Kaliningrad posiada najstarszy system tramwajowy w Rosji, który w tym roku skończył 125 lat. Słusznie można go uznać za atrakcję miasta. Dlatego szczególnie cieszy fakt, że Kaliningrad stał się pierwszym miastem, w którym nasz innowacyjny tramwaj Korsar przejdzie jazdę próbną. Dziś ruch tramwajowy w Rosji odżywa, coraz więcej szefów regionów i miast rozumie, że pasażerski transport szynowy może być wydajny, wysokiej jakości i bezpieczny – mówi Andriej Juchnienko, dyrektor handlowy firmy PK TS.

Jak zapowiadają władze Kaliningradu, w zależności od wyników próbnej eksploatacji zostanie podjęta decyzja o zakupie nowych pojazdów. – W nowym roku jesteśmy gotowi ogłosić przetarg na pojazdy komunikacji miejskiej – być może w leasingu bądź innej formy koncesji. Będzie on obejmować nie tylko tabor tramwajowy, ale i autobusy, najpewniej z napędem gazowym. W przyszłym roku zadeklarowaliśmy dotację w wysokości 100 mln rubli, które uzupełnią fundusze miejskie w wysokości – powiedział Anton Alichanow, gubernator obwodu kaliningradzkiego.

Obecnie w Kaliningradzie funkcjonuje jedna trasa tramwajowa, którą obsługuje 12 wagonów. W najbliższych latach władze miasta zapowiadają jednak wznowienie przewozów na linii nr 3 między Dworcem Południowym a Parkiem Centralnym. Kaliningrad posiada tylko jeden nowy tramwaj – wyprodukonwanego przez Pesę Swinga. Wiek pozostałych wynosi od 25 do 40 lat.

Korsarz został wyprodukowany z myślą o Kaliningradzie, Piatigorsku czy Eupatorii (na Krymie pod kontrolą Rosji). Nietypowy jak na Rosję rozstaw szyn utrudniał tym miastom pozyskiwanie taboru. Dwuczłonowy pojazd może pomieścić 177 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Jest wyposażony w klimatyzację, dynamiczną informację pasażerską, wi-fi i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Ponadto posiada moduł autonomicznej jazdy, pozwalający na przejechanie 1000 m. Oszczędności w zużyciu energii są szacowane na poziomie 40%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5