Volvo wprowadza na rynek nową wersję całkowicie elektrycznego autobusu Volvo 7900 Electric. Nowy model ma większy zasięg oraz więcej opcji ładowania, dzięki czemu może zaoferować operatorom komunikacji miejskiej dużo wyższą elastyczność od poprzedniej wersji. Będzie w całości produkowany w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo.
W porównaniu z wcześniejszą wersją autobusu zwiększona została pojemność baterii. Nowe Volvo 7900 Electric jest dostępne w wersjach z akumulatorami o pojemności 150, 200 oraz 250 kWh. Oznacza to, że autobus może poruszać się dłużej pomiędzy ładowaniami, co sprawia, że może być wykorzystywany w komunikacji miejskiej w sposób o wiele bardziej efektywny.
To dwuosiowy, trzydrzwiowy autobus w wersji 12–metrowej. Zużywa o 80 proc. mniej energii niż w porównywalnym autobusie z napędem diesla. Ma możliwość wyposażenia w innowacyjne systemy poprawiające komfort i bezpieczeństwo, takie jak zaawansowany układ kierowniczy Volvo Dynamic Steering (VDS) oraz system detekcji i ostrzegania pieszych i rowerzystów Pedestrian and Cyclist Detection Warning.
– To bardzo ważne rozszerzenie naszej oferty produktowej w obszarze elektromobilności, które zapewnia naszym klientom, operatorom komunikacji miejskiej, maksimum elastyczności w codziennym użytkowaniu autobusów. Podczas godzin szczytu autobus może kursować non stop, bez przerw na ładowanie, a baterie mogą zostać doładowane kiedy natężenie ruchu jest mniejsze. Na krótszych trasach autobus może kursować nawet cały dzień, a baterie mogą w takim przypadku zostać doładowane nocą w zajezdni – powiedział Hakan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
Pantograf lub kabel
Oprócz zwiększenia pojemności baterii, Volvo rozszerzyło także ilość opcji ładowania. Tak jak w poprzedniej wersji autobusu – baterie nowego Volvo 7900 Electric mogą być ładowane szybko na przystankach końcowych – przy wykorzystaniu otwartej i dostępnej dla pojazdów innych producentów technologii OppCharge. Nowy model może być dodatkowo ładowany poprzez kabel, w technologii CCS (Combined Charging System), europejskim standardzie ładowania pojazdów elektrycznych. Baterie 250 kWh są ładowane tylko w tym standardzie.
– Operatorzy komunikacji miejskiej mogą teraz wybrać system, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. Dla przykładu – CCS jest odpowiedni dla wysokowydajnego ładowania kiedy autobus stoi zaparkowany w zajezdni – powiedział Johnny Lidman, Product Manager City Buses Europe w Volvo Buses.
Autobus z obsługą
Premiera nowego Volvo 7900 Electric będzie miała miejsce podczas Międzynarodowych Targów Autobusowych Busworld, które odbędą się w dniach 20-25 października w belgijskim Kortrijk.
Pierwsze modele nowej generacji elektrycznych miejskich autobusów Volvo rozpoczną kursowanie pod koniec 2018 r. Będą w całości produkowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największym europejskim zakładzie tego producenta.
Autobusy będą oferowane jako kompletne „rozwiązania pod kluczyk”. Wszelkimi kwestiami związanymi z utrzymaniem i serwisowaniem zarówno pojazdów jak i baterii zajmie się Volvo za stałą miesięczną opłatę ryczałtową.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.