Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Volvo zakończyło dostawy 35 hybryd do Sosnowca

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-10-30 12:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Volvo

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Volvo zakończyło dostawy 35 hybryd do Sosnowca
fot. Volvo
Volvo Polska zakończyło dostawy trzydziestu pięciu miejskich autobusów hybrydowych zamówionych przez PKM Sosnowiec. To największa jednorazowa dostawa tego typu pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce.

W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczyło w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich, 12-metrowych (MAXI) i 10 przegubowych, 18-metrowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Mogą one pomieścić odpowiednio: 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących (autobus krótki) oraz 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących (autobus przegubowy). Na ich pokładach znajdują się takie udogodnienia jak klimatyzacja przestrzeni dla pasażerów, ładowarki USB, darmowy dostęp do internetu poprzez Wi-Fi, monitoring czy system informacji pasażerskiej.

Autobusy hybrydowe Volvo serii 7900 są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami wyłącznie z napędem diesla. Są też bardzo ciche.

– Sosnowiecki PKM jest jednym z pionierów jeśli chodzi o użytkowanie autobusów hybrydowych w Polsce, mamy je od kilku dobrych lat. Dlatego zamawiając kolejne takie pojazdy dobrze wiedzieliśmy czego oczekujemy od dostawcy. Nasze wymagania zostały spełnione, dlatego jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej eksploatacji autobusów hybrydowych Volvo. Są wygodne, ciche, i doskonale wpisują się w naszą wizję „czystego nieba nad Zagłębiem” – takie zresztą hasło znalazło się na każdym autobusie. Kolejnym krokiem w walce o lepszą jakość powietrza będą autobusy elektryczne, które na naszych drogach pojawią się na początku przyszłego roku – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

– Bardzo się cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca mogą już jeździć nowoczesnymi, a co równie ważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do ciągłego zatrzymywania się i ruszania, dlatego stanowi bardzo dobre rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w ruchu o dużym natężeniu. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla. Jego eksploatacja jest również tańsza, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

– Nasza strategia zakłada ciągłą poprawę jakości przewozów i obsługi pasażerów – poprzez m.in. modernizację taboru autobusowego – wprowadzanie do eksploatacji autobusów nowej generacji, oferujących wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania, przy uwzględnieniu potrzeb osób niepełnosprawnych. Bardzo istotne jest także zmniejszanie niekorzystnego oddziaływania na środowisko – emisji spalin czy poziomu hałasu. Po tych kilku miesiącach eksploatacji mogę powiedzieć, że oszczędności są wyższe niż zakładaliśmy. Na tle innych nowoczesnych autobusów z klasycznym napędem oszczędności jeśli chodzi o zużycie paliwa są na poziomie 25%, to znakomity wynik - podkreśla Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec.

Miejskie autobusy hybrydowe Volvo powstają w Polsce – ich seryjna produkcja rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce firmy w 2010 roku. Dotychczas Volvo Polska sprzedało ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce, oprócz Sosnowca, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i w Warszawie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Sosnowiec: Za transport wysokiej jakości warto płacić wyższą składkę

Komunikacja

Sosnowiec: Za transport wysokiej jakości warto płacić wyższą składkę

Roman Czubiński 16 października 2017

KTP: Środki unijne bardziej kuszące niż PPP

Prawo & Finanse

KTP: Środki unijne bardziej kuszące niż PPP

Jakub Madrjas 12 października 2017

Już 30 hybryd Volvo w Sosnowcu

Komunikacja

Już 30 hybryd Volvo w Sosnowcu

Redakcja 22 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5